نکونام؛

ضرر اشتباهات داوری برای ماست و سودش برای رقبای ما

سرمربی تیم فوتبال استقلال از اینکه تیمش فردا مقابل هوادارانش به میدان خواهد رفت، ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش دبل استار، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل هوادار اظهار داشت: ابتدا بابت تأخیر در برگزاری نشست عذرخواهی می‌کنم. درباره بازی فردا باید بگویم که مثل تمام بازی‌ها با تمام تمرکز برای بازی باید آماده شویم. بازی سختی قطعاً خواهد بود و باید در زمین بهترین عملکرد را داشته باشیم و با تمرکز بالا آماده بازی فردا شویم تا به موفقیت برسیم. خیلی خوشحالیم که فردا هواداران‌مان هم در کنار ما هستند. من از روز اول گفتم که همیشه مدیون هواداران استقلال هستم و امیدوارم که فردا بتوانیم یک بازی خوب و باکیفیت و همراه با نتیجه برای هواداران به ارمغان بیاوریم.

در این فصل هر تیمی که بیشتر بازیکن داشته باشد قطعاً موفق‌تر خواهد بود

وی درباره آخرین وضعیت گوستاوو بلانکو و اینکه گفته می‌شود باید قرارداد بازیکنان کاهش پیدا کند تا قرارداد مهاجم آرژانتینی ثبت شود، گفت: بلانکو بازیکن باکیفیتی است و ما نیاز داریم از او استفاده کنیم به ویژه در شرایط فعلی که کمبود بازیکن هم داریم. اگر قرارداد امید حامدی‌فر ثبت شود فکر می‌کنم ۱۸ بازیکن داریم، وگرنه ۱۷ نفر داریم که یک نفر آنها دروازه‌بان است. ما از اول فصل دوست داشتیم که تیم پرمهره و بازیکنانی داشته باشیم که در طول فصل به ما کمک کنند، چون پیش‌بینی‌ می‌کردم که چه شرایط سختی خواهیم داشت و با توجه به بازی‌های تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا و همین‌طور وقفه‌هایی که در لیگ به وجود می‌آید، لیگ سختی برای همه تیم‌ها خواهد بود و هر تیمی که بیشتر بازیکن داشته باشد قطعاً موفق‌تر خواهد بود.

با ۱۳ بازیکن هم می‌رویم می‌جنگیم و وظیفه‌مان را در قبال هواداران انجام می‌دهیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین خاطر نشان کرد: درباره بلانکو هم با خطیر صحبت‌هایی داشتیم، ولی هنوز نتوانستیم قراردادش را ثبت کنیم. بازیکنان خودشان تصمیم‌گیرنده هستند و مدیریت باشگاه با آنها صحبت کرده است. مدیریت باشگاه شرایط را برای بازیکنان تشریح کرده است، ولی بازیکنان خودشان تصمیم‌گیرنده خواهند بود. من امیدوارم شرایط طوری فراهم شود که به استقلال کمک شود. من خودم نظرم این است که اگر بنا به کم کردن یک امتیاز باشد من مشکلی ندارم که برگردیم به اول فصل و تمام بازیکنان‌مان را که می‌خواستیم جذب کنیم و بعد از آنهم یک یا دو امتیاز از ما کم کنند. حتی سه امتیاز کم کنند، مشکلی نیست و در طول فصل می‌توان جبران کرد، ولی دیگر دیر شده و متأسفانه دست‌مان خالی است. از روز اول گفته‌ام که بازیکنانم بهترین هستند و با ۱۳ بازیکن هم می‌رویم می‌جنگیم و وظیفه‌مان را در قبال هواداران انجام می‌دهیم تا بهترین عملکردمان را داشته باشیم.

حواس ما باید به کار و برنامه خودمان باشد تا هواداران‌مان را خوشحال کنیم

نکونام ادامه داد: ما خودمان هم موافقیم که این اتفاق برای تیم من هم بیفتد، همین‌طوری ما به دلیل اشتباهی که رخ داد سه امتیاز دادیم، وقتی شما بازیکن داشته باشید در طول فصل می‌توانید جبران کنید. من روز اول هم گفتم که ما سر‌مان بی‌کلاه ماند و تیم‌مان ضرر کرد، ولی تصمیماتی بود که گرفته شده است و الان هم زمانی نیست که بخواهیم درباره آن صحبت کنیم. بنا بر این شد که تا نیم‌فصل ادامه دهیم و آن زمان تیم را تقویت کنیم. امیدوارم شرایطی فراهم شود که سه چهار بازیکن بگیریم تا شرایط تیم بهتر شود. اینکه تیمی خلاف می‌کند یا نه وظیفه من نیست و من هم ورود نمی‌کنم و مراجعی که باید رسیدگی کنند، رسیدگی می‌کنند و حواس ما باید به کار و برنامه خودمان باشد تا هواداران‌مان را خوشحال کنیم.

ضرر اشتباهات داوری برای ماست و سودش برای رقبای ما

وی درباره بیانیه پیشکسوتان استقلال درباره اشتباهات داوری تصریح کرد: من اول از پیشکسوتان و بزرگان باشگاه استقلال تشکر می‌کنم. این نشان می‌دهد شرایطی که استقلال دارد برای آنها مهم است و این حرف‌ها برای دفاع استقلال است تا تیم‌مان شرایط خوبی داشته باشد. اگر دو امتیاز به ما بدهند یا دو امتیاز بگیرند فرق قهرمان در روز آخر مشخص می‌شود. الان من اگر صحبتی کنم فردا می‌گویند که توضیح دهید و ما هم سرمان شلوغ است و باید تمرکزمان روی تیم خودمان باشد. دوست ندارم صحبتی کنم تا مشکلی پیش بیاید و فردا بروم توضیح بدهم. خودتان می‌بینید که از بازی اول تا بازی آخر چه شرایطی برای ما به وجود آمد و تیم‌های دیگر چه شرایطی داشتند. اگر در یک بازی سه امتیاز به ما می‌دادند شرایط بهتری داشتیم و الان هم یک باخت با اشتباه داوری داریم. به هر حال برای ما هم فقط اتفاق می‌افتد و ضررش برای ماست و سودش برای رقبای ما. ببینید تیم‌هایی که امتیاز گرفتند اگر سه یا چهار امتیاز از آنها کم کنند ببینید در جدول کجا قرار می‌گیرند. امیدواریم که حداقل دیگر این اتفاقات نیفتد و شرایط طوری باشد که هر تیمی که لیاقت دارد، بازی را ببرد.

نیاز به حضور هواداران داریم تا قدرت‌مان را بیشتر کنیم و تیم را به موفقیت برسانیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این موضوع که اولین مربی ایرانی استقلال است که در حضور بانوان هوادار تیمش بازی خواهد کرد، گفت: من فقط از اینکه هواداران‌مان هستند خوشحالم. هر وقت مقابل هواداران استقلال بازی می‌کردم حس و حال دیگری داشتم. روزی که مقابل آنها بازی می‌کردم و حس و حال عجیبی داشتم. من خوشحالم که هواداران را چه در تمرین و چه در ورزشگاه می‌بینم و امیدوارم که با حضورشان انرژی مثبت به تیم بدهند و ما هم بتوانیم آنها را خوشحال کنیم. ما شرایط سختی تا نیم‌فصل داریم و نیاز به حضور هواداران داریم تا قدرت‌مان را بیشتر کنیم و تیم را به موفقیت برسانیم.

اینکه استقلال برای بازی از تهران بیرون برود برای فوتبال ما بد است

نکونام در پاسخ به این پرسش که «صحبت‌هایی مطرح شده است برای برگزاری بازی‌های استقلال در کیش. نظر شما در این باره چیست؟»، یادآور شد: با خطیر صحبت‌هایی انجام دادیم و اولین موضوع این است که من می‌خواهم حرف دلم را بزنم. واقعاً برای فوتبال ما بد نیست که در تهران یک ورزشگاه نداریم که استقلال در آن بازی کند؟! این خیلی بد است. اینکه برویم جای دیگری بازی کنیم راحت‌ترین کار است. برای فوتبال ما زشت نیست که استقلال برود در جایی غیر از تهران بازی کند؟ به نظر من فوتبال تا نیم‌فصل در تهران برای ما ادامه داشته باشد. خواسته ما هم از باشگاه همین بوده است و در نیم‌فصل تیم ملی در جام ملت‌ها بازی دارد و در آن مدت بتوانیم کاری انجام دهیم یا ورزشگاه دیگری آماده کنیم. اینکه استقلال از تهران بیرون برود برای فوتبال ما بد است. من به خطیر هم گفتم که شرایط طوری نیست که بتوانیم در کیش میزبانی کنیم و تمام برنامه‌مان این است که در تهران دو سه ورزشگاه را مسئولان آماده کنند تا در آنها به میدان برویم، ولی ما خواهش‌مان این است که در ورزشگاه آزادی تا نیم‌فصل بازی کنیم و در نیم‌فصل با توجه به تعطیلی و استراحتی که فوتبال ما دارد، رسیدگی کنیم. ما چند هفته بدون تماشاگر در تهران بازی کردیم و الان برویم در شهر دیگری بازی کنیم فوتبال ما آسیب می‌بیند. ما الان اگر هر شهر دیگری برویم میزبان نیستیم و در بازی بعد هم باید میهمان باشیم و این موضوع به ضرر ما خواهد شد. ما از خطیر و باشگاه خواهش کردیم که صحبت کنند تا بازی‌ها در تهران برگزار شود.

یکی از معضلات فوتبال ما زمین تمرین و استادیوم است

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که از شرایط کمپ تمرینی حجازی رضایت دارد یا خیر، اظهار داشت: یکی از معضلات فوتبال ما زمین تمرین و استادیوم است و با توجه به تیم‌هایی که در تهران وجود دارد شرایط خوب نیست، اما زمین تمرین ما خدا را شکر خوب است. روزهایی در کمپ ناصر حجازی تمرین می‌کنیم و در روزهای دیگر جای دیگر تا شرایط زمین را حفظ کنیم.

واکنش نکونام به تقابلش با تیم فکری

نکونام راجع به تقابلش با تیمِ محمود فکری عنوان کرد: فردا استقلال با هوادار بازی دارد.

وی در مورد اینکه تعطیلی لیگ با توجه به اینکه در شروع فصل استقلال با مشکلات زیادی روبه‌رو بود و تمریناتش را شروع کرد، به ضرر تیمش بود یا به نفع استقلال، خاطر نشان کرد: تیم‌ها اگر در شرایط مسابقه باشند کلاً بهتر خواهد بود. ما اول فصل یک جاهایی به نفع‌مان بود، ولی در ادامه به ضررمان شد.

تلاش می‌کنیم تا فردا بهترین نتیجه را بگیریم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این موضوع که تیمش در بازی‌های گذشته همیشه مقابل هوادار برنده بوده است و بازی فردای دو تیم چقدر می‌تواند با گذشته متفاوت باشد، تأکید کرد: فوتبال این‌طور نیست که یک تیمی هفته قبل با یک تیم بازی کرده و برنده باشد، در این هفته هم پیروز شود. هر روزی که بازی دارید هر تیمی که خوب بازی کند می‌تواند نتیجه بگیرد و ما فردا هم تلاش می‌کنیم که بهترین نتیجه را بگیریم.

با حضور هواداران نیرو و انرژی بیشتری می‌گیریم

نکونام درباره اینکه چه صحبتی با هواداران استقلال دارد، تصریح کرد: دوست دارم به آنها بگویم که چیزی که در کودکی داشتم و آن شرایط در ذهنم است و امیدوارم که با لباس و پرچم آبی در استادیوم ببینم و بازی را برای حریفان‌مان سخت کنند و با حضور آنها نیرو و انرژی بیشتری برای عملکرد بهتر در زمین داشته باشیم.

وی در مورد جلسه‌ای که با حضور او، خطیر و علیرضا دبیر برگزار شد و به نوعی آشتی‌کنان بود، از آن به بعد تعامل کادر فنی با مدیریت باشگاه بهتر شده است یا خیر، گفت: اول از همه از پیشکسوتان عزیز، آقایان روشن، جباری، بیانی، عالمی و بابازاده تشکر کنم و به ما لطف داشتند. آقای دبیر به هر حال احساس مسئولیت کرد و جلسه‌ای برگزار شد. همه دوستان فکرشان این بود که شرایط برای استقلال بهتر شود و در صحبت‌هایی که در گذشته مطرح می‌شد، تمام نگرانی و فکر ما این بود که شرایط را بهتر کنیم. ما دوست داریم که شرایط استقلال بهتر شود تا هواداران خوشحال شوند. ما الان شرایط خوبی داریم و با صحبت‌هایی که داشتیم شرایط به سمتی می‌رود که با همین توان و دارایی‌مان ادامه دهیم و در نیم‌فصل شرایط را بهتر کنیم و مدیریت باشگاه هم تمام تلاش خود را می‌کند که در نیم‌فصل بازیکن بگیریم تا شرایط بهتری را رقم بزنیم و امیدوارم این اتفاق برای ما بیفتد.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11630

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها