مدافع برزیلی قطعا به استقلال برنمیگردد

باشگاه استقلال به واسطه قراردادهایی که از سال‌های گذشته منعقد شده، دوباره با دردسر مواجه شده است.

اسفند ماه سال ۱۴۰۰ وقتی استقلال به خاطر بحث سربازی محمد حسین مرادمند و سیاوش یزدانی ناگهان در خط دفاعی دچار خلاء بزرگی شد، فرهاد مجیدی یکی از بهترین تصمیم‌های نقل و انتقالاتی خود طی دوران سرمربیگری در استقلال را گرفت و یک بازیکن برزیلی به نام رافائل سیلوا که سابقه حضور در لیگ عربستان را هم دارد، به ایران فراخواند. مدافعی که انصافاً بی‌حاشیه بود و خیلی زود در ترکیب آبی‌ها جا گرفت تا نقش مهمی در قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم حرفه‌ای ایفا کند. رافائل فصل قبل هم با استقلال بود و در مجموع نمایش خوبی داشت ولی تابستان امسال به خاطر عدم دریافت مطالبات خود صراحتاً اعلام کرد که دیگر تیم را همراهی نمی‌کند. از قرار معلوم تاخیر در پرداخت دستمزد این بازیکن به حدی شده بود که او طبق قوانین فیفا می‌توانست قراردادش را یک جانبه فسخ کند و دقیقاً هم با استفاده از همین قاعده جدا شد و از ایران رفت. همان زمان که رافائل برای استقلال نامه خداحافظی نوشت، کاملاً مشخص بود که شکایت خواهد کرد و این اتفاق حالا انجام شده است اما نکته اینجاست که ظاهراً عواقب قضیه خیلی جدی‌تر از حد تصور استقلالی‌هاست.

قطعاً رافائل سیلوا می‌توانست در این فصل هم به استقلال کمک کند و حتی اگر به عنوان ذخیره هم او را مد نظر قرار بدهیم بازیکن مناسبی بود به همین خاطر کادر مدیریتی باشگاه استقلال طی یکی دو ماه گذشته چند بار با او تماس گرفت تا زمینه برای حضورش در جمع آبی‌پوشان را فراهم کند اما سیلوا با صراحت گفت به خاطر بدقولی که دیده حاضر نیست برگردد. البته مدیران استقلال به او تاکید کردند کادر مدیریتی عوض شده و مدیران جدید اجازه نمی‌دهند اتفاقات قبلی رخ بدهد. آنها تاکید داشتند هیچ نقشی در پراخت به موقع مطالبات رافائل نداشته‌اند چون آن زمان اصلاً در استقلال نبودند ولی این حرف‌ها هنوز به گوش مدافع برزیلی نرفته است و قاطعانه می‌گوید برنمی‌گردم.

پول این فصل را هم می‌خواهم

بدیهی است که رافائل سیلوا پول فصل قبل را بخواهد و باقیمانده دستمزدش را طلب کند اما مشکل اصلی، بخش دوم شکایت اوست. این بازیکن برای لیگ بیست و سوم هم با استقلال قرارداد دارد و اگر می‌ماند به صورت اتوماتیک در فهرست کنونی استقلال قرار می‌گرفت و جواد نکونام در صورت تمایل می‌توانست از او استفاده کند. حالا رافائل قطعاً بابت همین فصل هم می‌تواند از استقلال شکایت کند و این به یک نگرانی بزرگ برای استقلال تبدیل شده است چون دقیقاً با استفاده از همان راهکاری که استراماچونی در پیش گرفت، این بازیکن برزیلی هم می‌تواند پول هنگفتی از استقلال به جیب بزند. البته شاید روند پرونده بالغ بر یک سال طول بکشد اما اگر شکایت کند، در نهایت طلبش را می‌گیرد به همین خاطر مدیران باشگاه چند بار با او صحبت کرده‌اند ولی حاضر به بازگشت نشده است و علاوه بر آن به خاطر ماه‌های باقیمانده قراردادش نیز تا امروز تفاهمی با طرف ایرانی نداشته است.

نکته دیگر اینجاست که اگر رافائل سیلوا طی ماه‌های باقیمانده تا پایان این فصل قرارداد جدیدی امضا کند، استقلال دیگر عملاً نباید بابت لیگ بیست و سوم پولی به بازیکن برزیلی سابق خود بدهد اما با توجه به سن و سال این فوتبالیست و مشاوره‌هایی که از مدیران برنامه و وکلای خودش می‌گیرد، به خوبی می‌داند که اگر در خانه بنشیند و منتظر جواب شکایتش از استقلال باشد، در نهایت پول بیشتری نصیبش می‌شود و همین مسئله کار را خطرناک می‌کند چون آندره‌ آ استراماچونی هم با همین سیاست دستمزد هنگفتی از استقلال گرفت.

پیگیری‌های خطیر

رافائل سیلوا زمانی به استقلال پیوست که علی خطیر هیچ نقشی در این باشگاه نداشت. از طرف دیگر، حتی در دوره جدایی این بازیکن هم خطیر هنوز مدیرعامل نشده بود. در واقع او صاحب میراث تلخی شده که خودش در آن به هیچ عنوان مقصر نیست ولی فیفا باشگاه استقلال را می‌شناسد و اگر رای علیه طرف ایرانی صادر شود، قطعاً خطیر و همکارانش دچار مشکل خواهند شد به همین خاطر طی روزهای گذشته به طور جدی دنبال قضیه رافائل بودند تا بتوانند ماجرا را حل و فصل کنند؛ پیگیری‌هایی که هنوز به نتیجه عملی نرسیده ولی در عین حال، استقلالی‌ها را ناامید هم نکرده است.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10677

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها