نکونام کاربلد و استقلالی است و نتایج خوبی گرفته/ من چیزی درباره این آقا نگویم بهتر است

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: اسم من را وسط انداخته‌اند تا به اهداف خودشان برسند. نه، عزیزان من قصدی برای بازگشت ندارم و تلاشی هم برای بازگشت نخواهم کرد.

به گزارش دبل استار، اختلاف میان علی خطیر و جواد نکونام به نقطه‌ای رسیده که هر لحظه احتمال دارد مدیرعامل باشگاه استقلال از سمتش کنار گذاشته شود و فرد دیگری به جای او در این مسند قرار بگیرد. طبق معمول وقتی صحبت از تغییرات در مدیریت باشگاه استقلال می‌شود نام چند گزینه به گوش می‌رسد که یکی از آنها علی فتح الله‌زاده است که تجربه تلخی از آخرین حضورش در این باشگاه در خاطر هواداران این باشگاه به یادگار مانده است. در کنار فتح الله‌زاده نام احمد سعادتمند و حتی مصطفی آجورلو نیز به گوش می‌رسد اما به واقع روشن نیست که تصمیم گیران در وزارت ورزش چه زمان قصد تغییرات در این حوزه را داشته باشند. بدون شک باید تا زمان معرفی نام وزیر ورزش تحمل کرد تا آرام آرام تکلیف باشگاه استقلال نیز مشخص شود. با این حال گفت‌وگو با علی فتح الله‌زاده تا حدی می‌تواند درباره احتمال برخی تغییرات اطلاعات تازه‌ای به ما بدهد.

چند روزی است که بحث تغییرات در مدیریت باشگاه استقلال داغ شده است. اختلاف خطیر با نکونام و از سویی نارضایتی هواداران باشگاه استقلال از وضعیت موجود، دوباره احتمال تغییرات را افزایش داده است. در این میان نام شما هم دوباره مطرح شده است.

ببینید اینکه نام من مطرح شود یا نشود، اهمیتی ندارد. مهم این است فردی که مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود بتواند کار کند. من زمانی که مدیرعامل بودم بارها به مسئولان و بالادستی‌ها گفتم برکنارم کنید چون از عهده پرداخت بدهی‌های سنگین برنمی‌آیم. اسناد مصاحبه‌های من موجود است. آن زمان التماس کردم من را برکنار کنید اما نکردند تا اینکه اتفاقات برنامه فوتبال برتر پیش آمد و بعد از چند روز من از سمتم استعفا دادم. ببینید فردی که مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود باید بتواند کاری انجام دهد. من صادقانه آن روزها گفتم نمی‌شود با ۹۰۰ میلیارد بدهی کاری از پیش برد.

 استقلال ۹۰۰ میلیارد بدهی دارد؟!

بله، همان زمان هم گفتم این تیم ۹۰۰ میلیارد بدهی دارد که برخی فکر کردند من دارم شوخی می‌کنم. الان این بدهی بیشتر هم شده و می‌بینید که کاری از دست مدیریت این باشگاه ساخته نیست. کریمی به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی‌ها رفت. خطیر هم می‌رود و اگر کمکی نشود، این داستان ادامه خواهد یافت.

اما علی خطیر خیلی تلاش می‌کرد روزی مدیرعامل باشگاه استقلال شود.

عملکرد اشخاص مشخص است. من چیزی درباره او نگویم خیلی بهتر است. هواداران استقلال خودشان می‌توانند قضاوت کنند. همه دارند می‌بینند که چه شرایطی درباشگاه حاکم است. از قول من بنویسید عملکرد مدیران استقلال بعد از برکناری من بسیار عالی بوده!

خودتان هم مورد قضاوت هواداران استقلال قرار گرفتید و آن زمان که از برنامه فوتبال برتر خارج شدید هجمه زیادی علیه شما شکل گرفت.

من خودم را همیشه خادم این باشگاه می‌دانم. قصد دفاع ندارم اما یک نکته را باید اینجا بگویم. آن شب دربرنامه فوتبال برتر بدون اینکه به من درباره حضور قربانزاده اطلاعی داده شود، ایشان را به مناظره با من کشاندند. هیچ اطلاعی به من داده نشده بود. این شخص هم آمد هرچه خواست علیه من گفت. هرادعایی خواست، کرد و الان می‌بینید که سرنوشت او چه شده است. من از قربانزاده به خاطر تهمت‌هایی که زده شکایت خواهم کرد. بحث ۵ میلیارد را وسط کشید درحالی که این موضوع صحت ندارد. حتی اگر هم صحت داشته باشد سؤال من این است که چرا درباره آورده من به باشگاه استقلال چیزی گفته نشد؟ چرا خواستند با یک برنامه از پیش طراحی شده فقط من را تخریب کنند؟

کدام آورده؟

همان کمپ که الان ۲ هزار میلیارد برای باشگاه استقلال سرمایه است. چرا درباره این آورده چیزی گفته نشده است؟ چرا با شخصیت افرادی که برای این باشگاه زحمت کشیدند این طور بازی می‌شود. واقعاً باید شرم کنند از این رفتارهای ناجوانمردانه.

درباره ماجرای بازگشت‌تان به باشگاه استقلال شایعاتی مطرح شده است. برخی همچنان اعتقاد دارند که شما به دلیل مسائلی که درآخرین دوره مدیریت‌تان به وجود آمده دیگر نباید به این باشگاه بازگردید. برخی هم اعتقاد دارند شاید همچنان گزینه مطلوبی باشید.

من هرانتقادی را می‌پذیرم. چه آن‌هایی که علیه من شده‌اند و چه آن‌هایی که همچنان لطف دارند و از من حمایت می‌کنند. باکی از گفتن حقایق ندارم. اینجا هم می‌خواهم با شما روراست صحبت کنم. درحال رفتن به کربلا هستم و دوست ندارم حرفی بجز راستی بزنم. حقیقت این است که دیگر انگیزه‌ای برای بازگشت به استقلال ندارم. شایعه‌سازی‌های اخیرهم که گفته می‌شود من قصد دارم به استقلال برگردم همه برای تخریب من است. اسم من را وسط انداخته‌اند تا به اهداف خودشان برسند. نه، عزیزان من قصدی برای بازگشت ندارم و تلاشی هم برای بازگشت نخواهم کرد.

با آقای هاشمی هم درباره بازگشت به استقلال صحبتی نکردید.

هیچ صحبتی با ایشان نداشتم. حتی اگر یک جلسه‌ای هم بود به شما می‌گفتم. کمک بخواهند به عنوان کسی که سال‌ها اینجا بوده و زیر و بم این باشگاه را می‌شناسد و از مشکلات آگاه است، درخدمتم اما بازگشت هرگز. جایی برای بازگشت نیست. اصلاً نمی‌شود برای این باشگاه کار بزرگی انجام داد چون کوهی از بدهی است.

شاید اگر بدهی استراماچونی سروقت پرداخت می‌شد با چنین سرنوشتی مواجه نمی‌شدید.

قبول دارم که بدهی استراماچونی را زمانی پرداخت کردند که من از باشگاه رفتم و به نوعی خواستند پرداخت این بدهی را جزو فتوحات دیگران قرار دهند اما مسأله باشگاه استقلال برای حضور درلیگ قهرمانان آسیا فقط پرداخت بدهی استراماچونی نبود. بحث مالکیت بود که به هیچ وجه درآن مقطع درست نمی‌شد و ما قطعاً از آسیا حذف می‌شدیم. البته اگر به من کمک می‌شد و بدهی استراماچونی را می‌دادم کار به آن نقطه نمی‌رسید که هجمه علیه من درست شود اما عده‌ای دوست داشتند این هجمه ایجاد شود و با شخصیت من بازی شود. پول ندادند تا من را تخریب کنند. به هرحال این مسائل تمام شده و رفته و الان بیرون نشستیم و نظاره‌گر مدیریت آقایان هستیم. امیدوارم لااقل کاری کنند که استقلال فصل بعد در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد.

 وضعیت استقلال را با جواد نکونام چه طور ارزیابی می‌کنید. آیا احتمال موفقیت این تیم در فصل جاری وجود دارد؟

استقلال تحت هرشرایطی تیم بزرگی است و نمی‌شود گفت که چون تیم در برخی پست‌ها مشکل دارد، پس مدعی نیست. ما شرایط بدتر از این را در استقلال دیدیم. یادم می‌آید فصل دهم درحالی که یک هفته به پایان نقل وانتقالات باقی مانده بود به این باشگاه آمدم. آن زمان بازیکنان بزرگی مانند مبعلی، میداودی و چند تای دیگر را جذب کردیم. زمان کم داشتیم اما خوب خرید کردیم و درنهایت تیم با وجود اینکه مشکلاتی داشت موفقیت‌هایی را به دست آورد و تا هفته پایانی مدعی بودیم. الان هم استقلال با اینکه در نقل وانتقالات عملکرد خوبی نداشت اما به نظر من می‌تواند گلیمش را از آب بیرون بکشد. اما به شرط آنکه اختلافات درون خانوادگی به تیم لطمه نزند. به هرحال باید مدیریت شود و تیم به نقطه‌ بحرانی نرسد. نکونام کاربلد و استقلالی است و نتایج خوبی گرفته است. برایش آرزوی موفقیت دارم و خوشحالم که هواداران استقلال هم از او حمایت می‌کنند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10426

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها