حجازی:

فضای تمرین استقلال غریبانه‌ بود/ سقف قرارداد دیگر چیست؟

بازیکن پیشین استقلال گفت که این تیم را مظلوم دیده و وقتی در تمرین آبی‌پوشان حضور یافته با فضای غریبانه‌ای مواجه شده است.

به گزارش دبل استار، آتیلا حجازی، درباره حضورش در تمرین استقلال، دیدار با کادرفنی و بازیکنان این تیم و … صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

*چه شد که تصمیم گرفتید به تمرین استقلال بروید؟

جواد نکونام، مهدی هاشمی‌نسب، بهزاد غلامپور، محمد نوازی، کیانوش رحمتی و … از دوستان قدیمی‌ام هستند و مدتی بود دوست داشتم به تمرین استقلال بروم. با غلامپور و بقیه کلی خندیدیم و لذت بردیم و خاطرات گذشته زنده شد. پیشنهادی به نکونام دادم و گفتم برای تعطیلات نیم فصل می‌توانیم اردوی خوبی در آنالانیای ترکیه تدارک ببینیم و استقلال دو دیدار تدارکاتی برگزار کند. نکونام از این پیشنهاد استقبال کرد و باید دید باشگاه چه تصمیمی می‌گیرد و آیا اقدامی می‌کند یا نه.

*وضعیت استقلال را چطور دیدید؟

از قبل می‌دانستم مشکلاتی وحود دارد ولی چاره‌ای نیست و باید با همین وضعیت ادامه دهند. استقلال با وجود اینکه در صدر جدول قرار دارد اما خیلی‌ها از مشکلات آن خبردار نیستند. امیدوارم مدیریت باشگاه از تیم فعلی حمایت کند و بداند باید در نیم فصل تقویت شود. اگر این شرایط مهیا شود، استقلال در پایان فصل می‌تواند به مقام قهرمانی برسد.

*چرا به بازیکنان گفتید «شما کسی را جز خودتان و کادرفنی ندارید»؟

احساس می‌کنم این تیم خیلی مظلوم است. وقتی سر تمرین رفتم پیش خودم گفتم استقلال واقعاً همین بازیکنان را دارد؟ نمی‌خواهم بگویم کیفیت بازیکنان فعلی پایین است ولی استقلال همیشه ۷،۸ بازیکن اسمی و ملی‌پوش داشته است. تیمی که من دیدم مظلوم بود و انگار کسی را ندارد. تمرین استقلال فضای غریبانه‌ای داشت و با نکونام هم که صحبت می‌کردم می‌گفت تنها هستیم و کسی حمایت‌مان نمی‌کند. باید به این تیم که با شرایط فعلی در صدر جدول حضور دارد آفرین و تبریک گفت.

استقلال حتماً باید برای نیم فصل دوم تقویت شود و با توجه به اینکه جا برای جذب بازیکن خارجی دارد، مدیریت باشگاه باید فکری به حال تقویت تیم کند. ادامه این روند با این تعداد بازیکن سخت است. استقلال نیاز به مهاجم و بازیساز دارد. نکونام می‌گفت الان کسانی بازی می‌کنند که سال گذشته به میدان نمی‌رفتند و دست‌مان بسته است. استقلال فقط حمایت هواداران را دارد و جز خودشان کسی نیست حمایت کند.

*مدیریت باشگاه مدعی است به دلیل رعایت سقف قرارداد نمی‌تواند بازیکن جدید به خدمت بگیرد.

این قانون از کجا آمده است؟ سقف قرارداد دیگر چیست؟ فوتبال عربستان، قطر، امارات و … را که می‌بینیم لذت می‌بریم. آیا برای رونالدو یا نیمار سقف قرارداد گذاشته‌اند؟ این قوانین فقط در فوتبال ایران دیده می‌شود.

*یکی از دلایل اتخاذ چنین قانونی جلوگیری از بالا رفتن قیمت کاذب بازیکنان است.

عربستان با ۴۰۰ میلیون دلار رونالدو را گرفته است. این همه بازیکن خارجی به لیگ عربستان رفته‌اند، چون فوتبال حرفه‌ای است. آنها از فوتبال پول در می‌آورند ولی ما بلد نیستیم و آدم‌های حرفه‌ای در رأس کار نداریم. چون افرد حرفه‌ای نداریم از این قانون‌های من در آوردی می‌گذاریم. وقتی در فوتبال‌ درآمدی نباشد شاهد چنین قوانینی هستید. مگر می‌شود یک استادیوم درست و حسابی نداشته باشیم؟ ورزشگاه آزادی برای ۵۰ سال پیش است و تازه به فکرمان افتاده که دوباره بازسازی کنیم. فوتبال ما خیلی عقب است. ساعت‌ها هم کار کنیم شاید ۵۰ سال دیگر به کشورهای پیشرفته برسیم.

*از مشکلات استقلال صحبت کردید. فکر می‌کنید اگر پدرتان زنده بودند او هم مثل شما فکر می‌کرد؟

صددرصد درباره مظلومیت استقلال حرف می‌زد. استقلال برخلاف پرسپولیس بزرگ‌تر ندارد و در این سال‌ها ضربه خورده است. پرسپولیس چهره‌هایی مثل علی دایی، علی پروین، کریم باقری و … دارد ولی ما به چه کسی بگوییم حرف بزند؟ از زمانی که به خاطر دارم از دهه ۶۰ بین پیشکسوتان استقلال اختلاف وجود داشت. این ایراد همیشه در استقلال بوده و هیچ وقت اتحادی بین پیشکسوتان وجود نداشته است.

*به تیم ملی برسیم، نمایش ایران برابر ازبکستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد. فکر می‌کنید شانسی برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا را داریم؟

تیمی مثل ژاپن با تیم‌های مطرح دنیا بازی می‌کند و آنها را شکست می‌دهد. آیا ایران توانایی روبه‌رو شدن با ژاپن را دارد؟ به نظرم اصلاً نمی‌تواند با ژاپن رقابتی داشته باشد. قهرمانی در آسیا رؤیا بوده و اگر ایران به قهرمانی برسد ظلم به فوتبال است و تمام امکانات، ابزار و علم را زیر سؤال می‌برد. مگر می‌شود بدون امکانات، ورزشگاه، سخت افزار و با هیچی قهرمان شویم؟ اگر اینطور باشد چرا ژاپن، عربستان، قطر و … سرمایه‌گذاری می‌کنند؟ شاید اتفاقاتی بیفتد و ایران نتیجه بگیرد ولی هر ۵۰ سال رخ می‌دهد. وقتی کارها اصولی پیش نمی‌رود نباید توقع آنچنانی داشت. هر کسی را بیاورند، تیم ملی نمی‌تواند با وضع موجود نتیجه بگیرد. نمی‌توانیم یک بازی درست و حسابی با تیم‌های بزرگ دنیا برگزار کنیم آن وقت انتظار قهرمانی داریم؟

منبع خبر : به نقل از تسنیم

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12632

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها