تاثیر داوری های لیگ بر روی لیگ قهرمانان

میزان اشتباهات داوری در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و تاثیر آن بر نتایج با آنچه در لیگ برتر ایران می‌بینیم کاملا متفاوت است.

به گزارش دبل استار، در لیگ قهرمانان آسیا ۳ بازیکن از نساجی در هفته‌های دوم امیر هوشمند مقابل الهلال و در هفته سوم صابر حردانی برابر نوبهار و امیر مهدی جان ملکی برابر مومبای سیتی کارت قرمز گرفتند و در دیدار سپاهان و نیروی هوایی عراق هم محمد جواد حسین نژاد و هادی محمدی و در دیدار رفت پرسپولیس و النصر سرلک مستقیم از زمین اخراج شد تا تعداد اخراجی های ۳ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به عدد ۶ رسید و اکنون این سوال پیش می آید که چرا در لیگ قهرمانان آسیا این همه اخراجی داشتیم و دلیل این همه اخراجی های مستقیم چیست؟
دلیل همه اخراجی ها را می توان در نوع قضاوت داوران لیگ برتر فوتبال کشورمان جستجو کرد که هر هفته چند اشتباه تأثیرگذار در بازی‌های لیگ وجود دارد و دیگر نه اشتباه داوری جزئی از فوتبال که هیچ، بلکه کل فوتبال کشورمان شده است و صدای همه تیم‌ها را در آورده است.
داوران فوتبال در جهان هم در ابتدای فصل و در طول فصل چند بار به کلاس های آموزشی توسط مدرسان بزرگ فراخوانده می شوند و در حالی که امکانات آموزشی و سخت افزاری زیادی مانند “وار” دارند باز هم قویترین فرد را در راس کمیته داوران می گذارند و در طول فصل چند بار تست های بدنی و آموزشی انجام می دهند در حالی که در لیگ برتر فوتبال کشورمان نه تنها افراد قوی در راس کار نیستند بلکه داوری ها هم خانوادگی شده و آنها تحت‌تأثیر افراد و تیم ها در صحنه‌های مشابه های تصمیم های متفاوت می گیرند و تا کار این گونه پیش رود، داوری روز به روز پسرفت خواهد کرد.
بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و داوری های آن باید تلنگری به فوتبال و داوری های فوتبال ما باشد و مسئولان داوری ما باید به داوران آموزش کافی بدهند و کسانی که از همه نظر برترند فقط اجازه قضاوت داشته باشند.
مشکل از قانون در داوری های ما نیست، بلکه قانون داوری در همه جای جهان یکی است و بنظر بزرگترین مشکل در داوری های فوتبال ما اجرای بدون کم و کاست قانون برای همه تیم‌ها می باشد تا دیگر در لیگ قهرمانان آسیا این گونه تنبیه نشویم.

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12591

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها