حمله به استقلال با کلیدواژه‌ «بازی زیبا» و نتیجه گرایی

منتقدان عملکرد استقلال حالا بهانه عجیبی را برای حمله تیم در نظر گرفته اند.

به گزارش دبل استار، در رابطه با نتیجه یک بر صفر استقلال مقابل ملوان بندرانزلی مباحثی پیش آمد که در کنفرانس خبری بعد از بازی نیز جواد نکونام به این مورد واکنش نشان داد و گفت: اگر تیم دیگری ١۵ بازی را یک بر صفر ببرد کسی چیزی نمی‌گوید اما به استقلال که می‌رسد اینطور نیست.

استقلال در چند فصل گذشته ثباتی روی نیمکت ندا‌شته و با هر مربی و سبکی که فصل را آغاز کرده، دو چیز بیش از هر مورد دیگری با شمایل انتقاد به تیم وارد شده که قصد و منظور آن صرفا برای نقد تیم نبوده است. دو کلید واژه «بازی زیبا» و  «نتیجه گرایی»، دو عنصر مهم همین موارد است که هر بار با سنجیدن شرایط و موقعیت با استفاده از یکی، کار هر مربی استقلال را به نوعی زیر سوال برده است.
روزی نمایش های جذاب تیم استراماچونی و ساپینتو را به باد انتقاد می‌گیرند و نتیجه را مهم جلوه می‌دهند و روزی هم راهکاری که مجیدی برای رسیدن به قهرمانی پیش گرفت را اشکال بزرگ استقلال نشان می‌دهند و فصل بیست و یکم به عنوان بازی‌های خسته‌کننده یاد می‌کنند. این همان موضوعی است که حالا با اولین برد تک گله استقلال در فصل جدید باز هم از سر گرفته شده تا برخی هواداران هم با آن همراه شوند. چیزی که در پیروزی پر گل استقلال در آبادان مسکوت مانده بود.

واکنش به موضوع بازی زیبا یا نتیجه گرایی به این منظور نیست که راه انتقاد به استقلال بسته شود چرا که بازی با ملوان نکات فنی و مسائل خاص خودش را داشت، انتقاد و یا تحلیل و بررسی آن هم به عهده کارشناسان فوتبال یا افرادی است که شخصیت حقیقی آنها مشخص است البته پیش از هر کسی کادرفنی اولین منتقد عملکردهای استقلال خواهد بود.

حال این موجی که درست در هفته دوم و با اولین برد استقلال آغاز شده، از سوی کسانی است که بهترین عنوان برای آنان «هوادار نما» است. کسانی که نه دلسوز استقلال، بلکه وابسته به پول قدرت هستند.
اهمیت این موضوع در صحبت های نکونام هم مشخص بود که با صراحت گفت: خیلی وقت‌ها سعی می‌کنند سر استقلال کلاه بگذارند. این جمله شاید گوشزدی به هواداران بود تا در همین ابتدای فصل با هر جریانی همسو نشوند.

 

منبع خبر : راضیه شیروانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10006

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها