تقدیم به گلزنی که عاشق استقلال بود

به گزارش دبل استار، پاس همواره جایگاه ستارگان بزرگ فوتبال ایران بوده است که نامی بزرگ در تاریخ فوتبال ایران دارند. وقتی ۱۸ ساله بود از جوانان پاس به بزرگسالان آمد و در دومین فصل حضورش در ۲۴ مسابقه در لیگ برتر ۸۳–۱۳۸۲ برای پاس به میدان رفت و ۱۲ گل زد و به همراه این تیم قهرمان لیگ برتر شد. آرش یک مهاجم تکنیکی، سرعتی و پا به توپ بود که وقتی به فوتبال ایران معرفی شد، همه را مقهور تکنیک و سرعتش کرد و شاید مهمترین صحنه ای که هنوز فوتبال دوستان کشورمان از او در تیم پاس به یاد دارند، صحنه رقص پاهای او در دیدار برابر پرسپولیس بود که مرحوم علی انصاریان چنان عصبی شد که با یک خطای غیر فوتبالی باعث اخراج خود شد.

بعد از آن دیدار همه جا صحبت از این ستاره نوظهور فوتبال ایران و پاس بود و طبق معمول همه تیم‌ها بدنبال این بازیکن برای فصل آینده خود بودند که او بعد از ۴ سال بازی به النصر امارات پیوست‌.آرش بعد از این که در النصر توقع سرمربی و مدیران آن تیم را برطرف نکرد و در حالی که پاس هم وضعیت خوبی نداشت با مذاکرات مدیران دو تیم به پاس برگشت و در نیم فصل دوم فقط یک گل به ثمر رساند و سال بعد به استقلال پیوست.

آرش در سال ۱۳۸۶ و در زمان سرمربیگری مرحوم حجازی و در حالی که استقلال را با خریدهای جوان و تیمی متحول شده بود، به استقلال پیوست. برهانی از بازیکنانی بود که قلبا استقلال را دوست داشت و طبق گفته مدیران باشگاه استقلال تنها بازیکنی بود که برای قرارداد بستن هیچ وقت پول را در اولویتش قرار نمی داد و علاقه آرش به استقلال زمانی بیشتر مشخص شد که بعد از کنار گذاشتن از استقلال و رفتن به پیکان، آنجا دوام نیاورد و به گفته مجید جلالی سرمربی وقت پیکان که خود آرش را به فوتبال معرفی کرده بود، گفت که آرش نتوانسته جدایی از استقلال را از نظر روحی هضم کند و هنوز همه فکرش در استقلال است و بخاطر همین بود که بعد از ۵ بازی با پیکان فسخ کرد و برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.

آرش ۱۰۷ گل با پیراهن استقلال در بازیهای رسمی به ثبت رسانده که شامل ۸۰ گل در بازی‌های لیگ برتر، ۱۳ گل در جام حذفی، ۱۴ گل در لیگ قهرمانان آسیا و ۲ گل در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا بوده‌است، بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال تهران می باشد. آرش برهانی در کل ادوار لیگ ایران با زدن ۱۴۳ گل، دومین آقای گل ادوار لیگ ایران پس از غلام‌رضا عنایتی و با ۱۸۵ گل را دارد. همچنین در سال ۱۳۸۸_۱۳۸۷ آرش برهانی از استقلال با ۲۱ گل به آقای گلی رسید.برهانی برای تیم ملی امید و بزرگسالان ایران نیز بازی کرده و با تیم ایران موفق به کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه شد. وی برای تیم ملی ایران در ۳۷ مسابقه ۱۰ گل به ثمر رساند و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ در تمامی مسابقات و در جام جهانی ۲۰۰۶ در دو بازی مقابل مکزیک و آنگولا به میدان رفت و با تیم ملی ایران در سال ۲۰۰۴ قهرمان مسابقات غرب آسیا شد. آرش برهانی به مدت ۷ سال برای تیم ملی ایران بازی کرد.آرش ۳ قهرمانی در لیگ برتر با پاس(۱) و استقلال (۲) و دو قهرمانی در جام حذفی دارد.

برهانی بعد از خداحافظی به مربیگری روی آورده و کارش را با فوتبال پایه و امیدهای استقلال آغاز کرده که در آنجا نیز در ۳سال پیاپی به مقام قهرمانی رسید که همین قهرمانی ها نشانه ای از داشتن آینده ای روشن برای آرش در سرمربیگری نیز می باشد.

آرش برهانی از نظر فنی و اخلاقی نمونه کاملی از یک فوتبالیست کامل می باشد که الگوی مناسبی برای فوتبالیست های نسل جوان و بخصوص استقلال می باشد.آرش در چهل سالگی هم هنوز برای هواداران آرش آقای گل می باشد. ۲۳ شهریور ماه روز آرش است، آرش آقای گل

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10788

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها