مشکل عجیب استقلال در رقابت های لیگ برتر

استقلال قبل از جدال با پرسپولیس با یک مشکل بزرگ مواجه شده است.

به گزارش دبل استار،حالا دیگر زمان زیادی به تقابل استقلال و پرسپولیس در دور رفت بیست و سومین دوره پیکارهای لیگ برتر باقی نمانده و این دو تیم باید ۲۳ آذر ماه در ورزشگاه آزادی حساس‌ترین مسابقه نیم فصل اول خودشان را برگزار کنند. شرایط دربی پایتخت به گونه‌ای است که کادر فنی هر دو تیم پیش از این مسابقه تمام توان خود را به کار خواهند بست تا کوچک‌ترین مشکل حاشیه‌ای در تیم نداشته باشند و از هر نکته مثبتی هم به بزرگترین حالت ممکن استفاده کنند چون حالا دیگر سال‌هاست همه می‌دانند این مسابقه به مراتب بیشتر از سه امتیاز و حتی ۶ امتیاز ارزش دارد و تیمی که برنده بازی شود، تا مدت‌ها با تمام حواشی و گرفتاری‌های داخلی خداحافظی خواهد کرد. در چنین شرایطی اما استقلال به واسطه شکل برگزاری رقابت‌های لیگ برتر دچار یک مشکل عجیب شده است. مشکلی که بعید به نظر می‌رسد راهکاری برای حل آن پیدا شود و نکونام باید با این مسئله کنار بیاید.

بازی‌های خارج از خانه

در اتفاقی نادر که طی چند سال اخیر فوق العاده کم سابقه بوده است، استقلال هر دو بازی خود قبل از تقابل با پرسپولیس را خارج از خانه برگزار می‌کند و این برای تیمی که تماشاگر محور محسوب می‌شود، اصلاً اتفاق ارزشمندی نیست. جواد نکونام و شاگردانش طبق برنامه چهارم آذر ماه یعنی شنبه هفته آینده در فولادشهر اصفهان مهمان ذوب آهن خواهند بود و پس از آن هم باید روز ۱۸ آذر به مصاف فولاد بروند. مسابقه‌ای که در اهواز برگزار می‌شود و خبری از تقابل در ورزشگاه آزادی نخواهد بود. این یعنی آنکه جواد باید تیمش را بدون بهره‌مندی از قدرت فوق العاده‌ای که تماشاگران این تیم روی سکوها مهیا می‌کنند به مصاف حریفان بفرستد. اتفاقا نکته اینجاست که نکونام به واسطه حضور در فولاد انگیزه بسیار زیادی بابت شکست دادن این تیم خواهد داشت.

شرایط متفاوت پرسپولیس

شرایط پرسپولیس از این جهت کاملاً متفاوت با استقلال است. جدا از بحث لیگ قهرمانان آسیا شاگردان یحیی گل محمدی روز هجدهم آذر ماه در ورزشگاه آزادی به مصاف هوادار خواهند رفت و این یعنی فرصت بهره‌مند شدن از حضور هواداران و حمایت آنها در آستانه جدال با استقلال. اتفاقی که وضعیت بهتری به لحاظ روانی برای سرخپوشان پایتخت میتواند ایجاد کند. البته فراموش نکنیم این مسئله حالت شمشیر دو لبه دارد و اگر پرسپولیس برابر شاگردان محمود فکری نتیجه خوبی نگیرد، سرخپوشان در آستانه دربی پایتخت مورد انتقاد تعداد قابل ملاحظه‌ای از هواداران خودشان در ورزشگاه آزادی قرار می‌گیرند و به لحاظ روحی دچار مشکل خواهند شد.

بدشانسی ما!

یکی از مربیان استقلال در این رابطه واکنش جالبی نشان داد و گفت: اگر رقابت‌های لیگ برتر دقیقاً طبق برنامه جلو می‌رفت و این همه دچار وقفه نمی‌شد، الان اصلاً دربی رفت برگزار شده بود و چنین ماجراهایی را نداشتیم ولی حالا باید فضایی کاملاً عجیب و غریب را تحمل کنیم. استقلال صدرنشین لیگ برتر است و حمایت همه جانبه هوادارانش را دارد اما برای مهم‌ترین مسابقه نیم فصل اول باید دو بازی خارج از خانه برگزار کند و از تزریق روحیه مطلوبی که طرفداران می‌توانند روی سکوهای ورزشگاه آزادی به ما بدهند، محروم شده‌ایم. دربی تهران باید اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه برگزار می‌شد اما آنقدر به تعویق افتاد که حالا چنین شرایطی برای ما ایجاد شده است.

 

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12357

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها