۷ اتهام پرسپولیس به استقلال

کمیته انضباطی شش عضو استقلال را برای ادای توضیحات در مورد شکایت پرسپولیس به جلسه در فدراسیون دعوت کرده است.

به گزارش دبل استار، صبح امروز فدراسیون فوتبال روز شلوغی را با حضور چهره‌های مشهور سه تیم مدعی سپری کرد. ساعت ۹ صبح سریعتر از سایرین، این هوشنگ نصیرزاده بود که خود را به ساختمان فدراسیون رساند تا در مورد اتهامات کارگروه مقررات نقل و انتقالات به باشگاه تراکتور توضیحاتی را بدهد.

کارگروه نقل و انتقالات در خصوص مالیات شش عضو تیم تراکتور به این باشگاه ایراد گرفت اما با این حال قرمزهای تبریزی امیدوارند با اصلاح این موارد و ارائه به کمیته انضباطی، مانع از کسر قرارداد یا جریمه سنگین بشوند. هوشنگ نصیرزاده که در خروج از جلسه گفتگویی با خبرنگاران انجام نداد و البته خبرنگاران نیز بیشتر منتظر ورود مسئولان پرسپولیس و استقلال بودند تا با آنها صحبت کنند.

دو وکیل باشگاه پرسپولیس در غیاب رضا درویش وارد ساختمان فدراسیون شدند اما از استقلال این علی خطیر بود که خود را به جلسه موردنظر رساند. ساعت در حوالی ۱۰ صبح بود که آنها پای به فدراسیون گذاشتند و در حالی که قرار بود تا ساعت ۱۲ به تمام موارد رسیدگی شود اما خبرنگاران تا حوالی ساعت ۱۵ منتظر ماندند تا سرانجام با خطیر، درویشی و هدایتی مصاحبه کنند.

این حال علاوه بر آنچه در مصاحبه سه عضو باشگاه پرسپولیس و استقلال گذشت، موارد دیگری هم در این جلسه بودند که لا به لای حرفهای آنها پنهان ماندند:

* در زمان نقل و انتقالات یکی از اعضای ارشد فدراسیون فوتبال پیامک به علی خطیر فرستاده و به او اعلام کرده که استقلال به دلیل تسویه حساب با بدهکاران خارجی و باوجود عدم دریافت مجوز حرفه‌ای، اجازه هزینه ۳۲۵ میلیارد تومانی را دارد.

* باشگاه پرسپولیس در این جلسه اعلام کرد که بعد از پیامک جنجالی ۳۲۵ میلیارد تومانی، محمدرضا کشوری‌فرد رئیس سازمان لیگ به استقلال نامه رسمی ارسال و اعلام کرده که این باشگاه تنها می‌تواند هزینه ۳۱۰ میلیارد تومان در نقل و انتقالات هزینه کند.

* کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرده که قصد دارد پنج یا شش عضو تیم استقلال را که در این پرونده متهم هستند، به جلسه بعدی احضار کند تا آنها توضیحاتی را در این زمینه ارائه کنند.

* رئیس کمیته انضباطی به باشگاه استقلال اعلام کرده که اگرچه آنها اجازه داشتند مالیات یامگا را برعهده بگیرند اما باید این هزینه را به سقف قرارداد خود اضافه می‌کردند که این موضوع انجام نشده است.

با این حال نکته مهم این است که باشگاه پرسپولیس نسبت به برخورد کمیته انضباطی با استقلال معترض است و اعتقاد دارد باتوجه به اینکه چهار بازیکن متخلف سپاهان و همچنین گئورگی گولسیانی، برای ادای توضیحات احضار نشدند، لزومی برای دعوت از اعضای تیم استقلال هم وجود ندارد و کمیته انضباطی باید بر اساس شواهد موجود حکم را صادر کند.

پرسپولیس که پیش از این شش مورد اتهامی را به استقلال وارد کرده بود، امروز یک مورد جدید را هم به قبلی‌ها اضافه کرد: ۱. رضایتنامه خالدآبادی، ۲. قرارداد مهری، ۳. قرارداد هاشمی‌نسب، ۴. اجاره خانه بلانکو، ۵. عبور از سقف بودجه، ۶. مالیات یامگا و ۷. پرداختی چک سال آینده به یکی از بازیکنان.

این در حالی است که برخی معتقدند پرونده تیم استقلال با اصلاح این موارد به پایان خواهد رسید و برخلاف موضوع پرسپولیس و سپاهان، به کسر قرارداد نمی‌انجامد اما ابوالفضل حسن‌زاده حاضر نشده که این موضوع را در مقابل میکروفن روشن خبرنگاران اعلام کند.

در هر صورت باید منتظر جلسه هفته آینده با حضور بازیکنان استقلال ماند و پس از آن احتمالا با تنفس دوباره و بررسی از سوی کمیته انضباطی، رای نهایی تا حداکثر اوایل دی ماه اعلام می‌شود.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12747

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها