سکوتی که یک نیم فصل هم دوام نداشت

فوتبال ایران چند فصلی است که دچار یک پروژه عجیب شده است و آن هم اعتراض اکثر تیم ها به داوری و جانبداری آن‌ها از یک تیم خاص بوده است. 

به گزارش دبل استار، در چند فصل گذشته و از زمان مدیریت مسعود سلطانی فر جو فوتبال ایران به سمتی پیش رفت که شائبه حمایت وزارت نشینان و اعضای بلندپایه دولت و فرزند آقازاده خاص از تیم قرمزپوش پایتخت باعث شک و شبهه شده بود که هر چه از مدیریت آقایان بر وزارت ورزش گذشت، این شک به یقین تبدیل شد.

در چند فصل گذشته اکثر تیم ها از نیم فصل دوم شروع به اعتراضات خود می کردند و تا جایی اعتراضات خود را پیش بردند که آن‌ها خواهان این بودند که اول فصل یک جام به تیم آقایان داده شود و ۱۵ تیم دیگر جداگانه با هم برای قهرمانی مبارزه کنند.

سرمربی و مدیران باشگاهی که نگاه رنگی مدیران بلندپایه در وزارت و فدراسیون و کمیته داوران و انضباطی به آن دیگر عیان شده بود، تا چند سال با عوامل مهمی که در مطبوعات و رسانه های تصویری داشتند، قصد لاپوشانی آن را داشتند و حرف آن‌ها این بود که در زمین حرف خود را بزنند.

سال پیش و وقتی که داور خطای پشت محوطه جریمه را برایشان پنالتی گرفت، داور دربی در جشن قهرمانی شان شرکت کرد و به توپ جمع کنی که توپ را زود داده بود را از استادیوم اخراج کردند، همه چیز عیان شد و انگار آن‌ها هدفشان قهرمانی بود و راهش مهم نبود.

کمیته داوران و انضباطی در قبل فصل با قانون هایی از جمله این که اگر کسی علیه داوران و فدراسیون مصاحبه کند، بلافاصله تنبیه می شوند، هدفشان این بود که با ترساندن و تنبیه کردن مانع صحبت درباره اشتباهات آقایان در این فصل شوند.

هفته اول و بعد از چند اشتباه داوری و از همه مهمتر گل آفساید پرسپولیس مقابل آلمینیوم اراک بلافاصله سرمربی تیم اراکی، سرمربی نساجی و یکی دو نفر دیگر را شبانه محروم کردند و بیرانوند که کل فدراسیون را با صحبت هایش با خاک یکسان کرده بود به کمیته انضباطی دعوت کردند.

بعد از بازی سپاهان و اشتباهات سریالی کوپال با کوبلش و گل آفساید گولسیانی به ذوب‌آهن که جریان اصلی مطبوعات هم نتوانست بر روی آن ماله بکشد، ابتدا روزبه که تیمش از داوری صدمه دیده بود را محروم و داور دیدار ذوب‌آهن هم محروم کردند که باید منتظر محرومیت او مانند محرومیت چهارماهه ظهیری در دربی که یک روزم محروم نشد، باشیم یا خیر

آش داوری و ناعدالتی در فوتبال ایران بقدری شور شده که دیگر حتی خودی ها هم این اشتباهات را نمی تواند لاپوشانی کند و هنوز سه هفته نشده انگار صدای همه تیم‌ها برای دادن سهمیه معیشتی گل آفساید و پنالتی برای تیم آقایان در آمده است.

فوتبال ایران سالهاست که اسیر باندبازی و افراد نالایق شده که دیگر در پشت پرده هم کار نمی کنند و علنا سر تیم‌ها را برای قهرمانی تیم خاص می برند.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10231

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها