سهم مدیران موقت در ناکامی‌های نقل‌ و انتقالاتی

عدم ثبات مدیریتی چند سالی است گریبان باشگاه استقلال را گرفته و ضربات زیادی به این تیم زده است.

به گزارش دبل استار، نقل و انتقالات تابستانه امسال اتفاقات و حواشی متعددی برای چند تیم پرطرفدار لیگ برتر به وجود آورد که استقلال تقریبا حواشی بیشتری نسبت به دیگر تیم‌ها داشت، چرا که نه تنها در کادرفنی تغییراتی به وجود آمد، بلکه در میانه فصل نقل و انتقالات نیز حجت کریمی جای خود را به علی خطیر داد.

کریمی با انتشار لیست بازیکنان مد نظر نکونام نشان داد که دو بازیکن از آن لیست در زمان مدیریت او جذب استقلال شده اند اما این تنها کافی نیست و باید دید چه در زمان حضور او در باشگاه و چه زمان مدیریت خطیر، هر کدام چقدر سهم در این ناکامی استقلال برای نقل و انتقالات داشته‌اند.

با توجه به لیست منتشره از سوی کریمی، می‌توان دریافت که او تقریبا سهم بیشتری در این قضیه داشته است زیرا عارف آقاسی، احسان پهلوان و رضا اسدی هر کدام در زمان مدیریت او به تراکتور و سپاهان رفتند.
گذشته از این، دو بازیکنی که نه تنها نکونام که هر مربی دیگری هم به استقلال می‌آمد در خصوص آنها اعلام نیاز می‌کرد، محمد محبی و مهدی قایدی بود. بازیکنانی که  قراردادشان به صورت قرضی بود و نکونام مُصر بود تا این دو نفر با انتقال قطعی در استقلال ماندگار شوند اما این اتفاق رخ نداد.
دیگر بازیکنی که در این برهه زمانی جذب استقلال نشد میلاد محمدی بود که تصمیم به ادامه فوتبال در یونان گرفت.

مدت کوتاهی است که علی خطیر جانشین کریمی شده است و در زمان او نیز، بازیکنی چون سامان فلاح دیگر بازیکن دلخواه نکونام به گل گهر سیرجان پیوست و این مربی ناچار به انتخاب گزینه‌های دیگری چون محمدرضا خالدآبادی، امیرحسین حسین زاده شد و حتی نسبت به بازیکنانی که قصدی برای ادامه کار با آنها وجود نداشت اعلام نیاز کرد،  نفراتی مثل حسین حسینی، آرمان رمضانی و سعید مهری.

در میان این ١۶ نفر البته مواردی هستند که تکلیفشان هنوز مشخص نیست. سعید عزت اللهی هافبک ملی‌پوش تیم وایله دانمارک که تلاش بسیاری برای بازگشت به ایران داشت ولی این اصرار به نتیجه‌ی مثبتی ختم نشد. یاسین سلمانی هم به مانند عزت اللهی در حال حاضر شرایط نامشخصی دارد و مذاکرات استقلال با او به جایی نرسید و هنوز جذب تیمی نشده است.

شاید جذب بازیکنانی چون خالدآبادی، آریا برزگر و منتظر محمد کاپیتان تیم ملی عراق از اقدامات مورد توجه خطیر باشند اما این زمانی اهمیت پیدا می‌کرد که او و سرپرست سابق فرصت های مهم را از دست نمی‌دادند. و نکته‌ای که در خصوص منتظر محمد وجود دارد این است که قرارداد او به دلیل عدم رعایت سقف بودجه توسط استقلال در سازمان لیگ ثبت نشد تا او به صورت قرضی راهی مس رفسنجان شود. نکته جالب در خصوص روش خطیر در نقل و انتقالات اینجاست که او طرح کاهش قرارداد را پیش گرفت اما با این حساب هنوز استقلال در این فقره مشکل دارد و نمی‌تواند قرارداد جدید بازیکنان را ثبت کند.

 

منبع خبر : راضیه شیروانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=9943

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها