استقلال یک - پرسپولیس یک؛

علت ترس قرمزها از VAR مشخص شد

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس صد و دومین دیدار خود را در شرایطی آغاز کردند که استقلال با چهار امتیاز اختلاف نسبت به رقیب سنتی خود در صدر جدول قرار دارد و سرخپوشان در رده چهارم هستند.

به گزارش دبل استار، دیدار معوقه هفته پنجم تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که صد و دومین دربی این دو تیم به شمار می‌رود، از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه امروز پنجشنبه (۲۳ آذر) در ورزشگاه آزادی تهران و به قضاوت موعود بنیادی فر آغاز شد که نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی(کاپیتان)، سید ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، امید حامدی فر، کوین یامگا، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند(کاپیتان)، محمدحسین کنعانی زادگان، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، میلاد سرلک، سعید صادقی، مهدی ترابی و شهاب زاهدی.

شروع بازی با درگیری

جدال دو تیم با هیجان ناشی از تشویق های تماشاگران آغاز شد و دو تیم تلاش کردند نبض بازی را در اختیار بگیرند. در نیمه اول پرسپولیس در ضلع جنوبی زمین مستقر شد و استقلال هم دروازه شمالی را در اختیار داشت. در دقیقه سوم این دیدار و زمانی که ضربه ایستگاهی برای استقلال اعلام شد، سهرابیان بازیکن پرسپولیس را هل داد که همین امر درگیری کوتاهی را بین بازیکنان به وجود آورد و منجر به پرتاب مواد منفجره شد که دود ورزشگاه را گرفت.

جواد نکونام زود شروع کرد

سرمربی تیم فوتبال استقلال در همان دقایق ابتدایی به عملکرد داور اعتراض داشت که با تذکر او مواجه شد. در یکی از صحنه هایی که در دقیقه هفتم بازی رقم خورد، نکونام اعتقاد داشت بنیادی فر اشتباه قضاوت کرده است.

بهترین فرصت پرسپولیس در دقیقه ۸

یک ضربه ایستگاهی در دقیقه ۸ برای پرسپولیس به دست آمد که این ضربه را سروش رفیعی ارسال کرد و علی نعمتی درون محوطه جریمه با ضربه سر دروازه استقلال را تهدید کرد اما در یک رفت و برگشت توپ به کرنر رفت تا بهترین فرصت سرخ ها از بین برود. ضربه کرنر هم برای سرخپوشان ثمری نداشت.

اولین VAR در دقیقه ۱۰

در دقیقه ۱۰ این دیدار داوران عراقی که پشت سیستم ویدئویی قرار داشتند از داور درخواست بازبینی صحنه داخل محوطه جریمه استقلال را داشتند که بنیادی فر کنار زمین رفت و پس از بازبینی اتفاقی که روی شهاب زاهدی داخل محوطه جریمه استقلال رخ داد، خطای پنالتی تشخیص نداد.

پرسپولیس بازی را در اختیار گرفت

بعد از حملاتی که دو تیم در ابتدای بازی انجام دادند، این شاگردان گل محمدی بودند که در ادامه نبض بازی را در اختیار گرفتند و هر چند پاس های پرتعداد رد و بدل کردند اما در رسیدن به دروازه استقلال ناکام بودند چرا که دفاع منظم شاگردان نکونام اجازه این کار را به آنها نمی داد. پرسپولیسی ها تا دقیقه ۳۵ به طور کامل بازی را در اختیار داشتند.

خروج کوتاه استقلال از لاک دفاعی

شاگردان جواد نکونام که بخش عمده نیمه اول را در لاک دفاعی فرو رفته بودند و در زمین خودشان به دفاع مشغول بودند، در دقایق پایانی نیمه اول از وضعیت خود خارج شدند اما نتوانستند دروازه حریف را باز تهدید جدی مواجه کنند. در وقت اضافه استقلال صاحب دو موقعیت خوب شد که طی آن علیرضا بیرانوند مانع از گلزنی آنها شد. در یک صحنه گولسیانی و بیرانوند با یکدیگر برخورد کردند که توپ از دست گلر سرخپوشان خارج شد اما ثمری برای آبی ها نداشت.

شروع نیمه دوم با حملات استقلال

نیمه دوم هم مثل اوایل بازی با هیجانی بودن حملات دو تیم شروع شد و این بار استقلال چند حمله روی دروازه پرسپولیس پی ریزی کرد اما آنقدر زهردار نبود که بتواند دروازه بیرانوند را تهدید کند. بعد از این حملات بازهم پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفت.

شاگردان نکونام بهتر از نیمه اول

آبی پوشان که نیمه اول را در بیشتر به دفاع پرداخته بودند، در نیمه دوم ضد حملات بیشتری را در دستور کار قرار دادند و در چند موقعیت تا باز کردن دروازه سرخپوشان پیش رفتند که بیرانوند مانع از گلزنی آنها شد.

تغییر روند بازی با تعویض طلایی و گل پرسپولیس

در شرایطی که تا دقیقه ۷۰ دو تیم نمایش ضعیف و دور از انتظاری داشتند، گل محمدی با انجام سه تعویض در ترکیب تیمش قصد داشت روند بازی را تغییر دهد اما دفاع پرتعداد استقلال مانع از باز شدن دروازه شد تا این که در دقیقه ۷۸ یک پاس رو به عقب و دفع ناقص سیدحسین حسینی توپ را پشت محوطه جریمه به عالیشاه رساند تا این بازیکن با شوتی دقیق از پشت محوطه جریمه دروازه حریف را باز کند.

صحنه جنجالی در دقیقه ۸۵

در دقیقه ۸۵ این دیدار پیمان بابایی و علی نعمتی درون محوطه جریمه با یکدیگر برخورد داشتند که کمک داور ویدئویی خواستار بازبینی صحنه شد و پس از لحظاتی موعود بنیادی فر برای دیدن صحنه به کنار زمین رفت اما این صحنه را پنالتی تشخیص نداد تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود سرخپوشان ادامه پیدا کند.

شروع وقت های اضافه با پنالتی

در سومین دقیقه وقت های اضافه تکل علی نعمتی زیر پای پیمان بابایی یک صحنه مشکوک دیگر را خلق کرد که بنیادی فر پس از بازبینی صحنه این بار اعلام ضربه پنالتی کرد تا در دقیقه هفتم وقت اضافه یامگا پشت توپ بایستد و توپ را به گل تبدیل کند تا بازی به تساوی کشیده شود.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12956

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها