مهران فرقانی از فوتبال دوستان عذرخواهی کرد

مدیر تیم فوتبال امید گفت: به سهم خودم مقصر حذف از انتخابی المپیک هستم و از همه عذر می‌خواهم.

به گزارش دبل استار، مهران فرقانی، پس از بازگشت تیم ملی فوتبال امید کشورمان از ازبکستان و حذف در مرحله اول انتخابی المپیک اظهار داشت: هنوز خودمان هم در شوک هستیم. به سهم خودم از همه فوتبال‌دوستان عذرخواهی می‌کنم. به سهم خودم خیلی در این شکست مقصر بودم. این قانون ظالمانه‌ای است که یک تیم با یک باخت یا کارت زرد از دور مسابقات حذف شود، اما برنامه‌ریزی AFC به این شکل بود.

وی افزود: نمی‌خواهم بهانه بیاورم که تیم دیر تشکیل شد، یا ازبکستانی‌ها از شرایط میزبانی کاملاً استفاده کردند. روز گذشته من بازیکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعویض کردم اما کارت زرد گرفتم. واقعا نمی‌دانم چه بگویم، خیلی کِسِل هستیم. باید تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مسابقات هانگژو زود ریکاوری کنیم و دست‌کم از این رقابت‌ها دست پر بازگردیم.

سرپرست تیم ملی امید در خصوص حواشی این مسابقات قبل از بازی اول که اعلام شد دو بازیکن ایران محروم هستند، گفت: پیش از این در این باره توضیح دادم. در زمان سرمربیگری مهدوی کیا که به تاجیکستان رفته بود، برخی بازیکنان درگیری ایجاد کردند. می‌توانید از رضا عنایتی بپرسید که یک ماه قبل می‌دانست علیرضا بابویه به دلیل محرومیت نمی‌تواند در بازی اول حاضر شود. یک هفته قبل از اعزام نیز در مورد وضعیت آریا برزگر مردد بودیم. ایمیل‌هایش در فدراسیون فوتبال موجود است که از AFC درخواست کردیم تکلیف این بازیکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشخص کند. آنها در پاسخ گفته بودند می‌توانید از آریا استفاده کنید اما عواقبش با خودتان است. مثل این می‌ماند که یک بازیکن دوکارته باشد و بگویند می‌توانید استفاده کنید اما عواقبش با خودتان است. ما هم طبق مشورت با دبیرکل و امور بین‌الملل مکاتباتی انجام دادیم و در نهایت تصمیم گرفتیم از برزگر در بازی با هنگ‌کنگ و افغانستان استفاده نکنیم. این گونه نبود که یک روز قبل یا روز بازی بفهمیم که این دو بازیکن محروم هستند.

فرقانی افزود: قبلاً برخی دوستان در این تیم بودند و موارد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دانستند. خوب نیست من یک روز اینجا باشم و اسرار تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فاش کنم یا آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ذره ذره به اطلاع مطبوعات برسانم. باید در یک تیم امانت‌دار باشم. اگر اتفاقی هم برای تیم کشورمان رخ داده، نباید حرفی بزنم. درست نیست الان من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از تیم کنار بگذارند و پس از جدایی بگویم تا زمانی که ما بودیم این اتفاقات افتاد یا نیفتاد. همه این افراد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌شناسند و نمی‌خواهم به برخی مسائل وارد شوم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به بازیکنان تیم امید اطلاع داده بود که نباید کارت زرد زیادی بگیرند، گفت: در سه جلسه فنی که حضور داشتم، رضا عنایتی تأکید کرد تیم ما در یک دوره به دلیل کارت زردهای کمتر به مرحله بعدی صعود کرد. در بازی اول ۳ بر صفر از هنگ کنگ جلو بودیم که یاسین سلمانی تعویض شد. چرا باید داور به او کارت زرد نشان بدهد. آیا هنگ کنگ می توانست در ۱۰ دقیقه ۳ گل به ما بزند که داور تصور کرد او اتلاف وقت کرده است. کارت‌های عجیب و غریبی در این مسابقات گرفتیم. در همین بازی روز گذشته مقابل ازبکستان یک بازیکن به دلیل مسائل فنی در دقیقه ۲۰ تعویض شد. دست او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بیرون آوردن از زمین گرفتم، اما باز هم داور به من کارت داد. ازبک‌ها از شرایط میزبانی خود خیلی خوب استفاده کردند

مدیر تیم فوتبال امید تصریح کرد: برخی اتفاقات دست به دست هم داد تا تیم ما در سید دوم قرار بگیرد. یک ماه قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال تیم ملی به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام نشد. به همین دلیل ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سید یک کنار گذاشتند. در آن زمان ۲۵ هزار یورو جریمه شدیم. اصلاً نمی‌خواهم بهانه بیاورم، اما این اتفاقات افتاد.

فرقانی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان نداشت بازی‌ها در یک ورزشگاه برگزار شود، توضیح داد: برگزارکننده مسابقات باید چنین تصمیمی می‌گرفت. اعتراضی هم نمی‌توانستیم بکنیم. جایی برای حرف زدن وجود نداشت. فقط می‌خواهم بگویم این بچه‌ها بااستعداد هستند و ۵-۴ سال دیگر قطعا در تیم بزرگسالان بازی می‌کنند. من در حدی نیستم که برای خودم تعیین تکلیف کنیم و نمی‌گویم باشیم یا نباشیم، اما نباید اجازه بدهیم این استعدادها مانند تیم جوانان که ۸ ماه قبل حذف شد و الان مشخص نیست بازیکنانش کجا هستند، هدر برود. از دوستان خودم می‌خواهم برای اینها برنامه‌ریزی کنند. از امیر قلعه‌نویی خواهش می‌کنم به این نفرات نگاه ویژه‌ای داشته باشد. اگر می‌تواند با تشکیل یک گروه ب نفرات تیم امید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کند. تیم امید ما دیر تشکیل شد. چند اتفاق بد هم برایش افتاد. سامان فلاح مصدوم شد، بازیکنی که زوج امین هزباوی بود و اگر او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار داشتیم، آن گل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مقابل ازبکستان نمی‌خوردیم. حسین گودرزی که یک دفاع جلوی چپ بود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به‌جای فلاح گذاشتیم.

وی تصریح کرد: در جایگاه خودم خیلی مقصر هستم که نتوانستم تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیریت کنم و امکانات خوبی به بچه‌ها بدهم. این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گردن می‌گیرم و ارتباطی به بازیکنان و کادر فنی ندارد. من مقصر هستم. ان‌شاءالله هر تصمیمی پس از بازی‌های آسیایی، فدراسیون فوتبال بگیرد اطاعت خواهم کرد.

سرپرست تیم امید در مورد لیست نفرات اعزامی به هانگژو گفت: فدراسیون فوتبال این لیست را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کرد، البته یاسین سلمانی و محمد عمری قرار است پس از بازی پرسپولیس مقابل النصر به تیم ما اضافه شوند.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10704

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها