نکونام استاد جنگ‌های روانی

جواد نکونام در دربی روز گذشته نشان داد علاوه بر اینکه مربی خوبی از نظر تاکتیکی است از نظر بازی روانی هم استاد است.

به گزارش دبل استار، فوتبال از قرن ۲۱ تغییرات گسترده‌ای داشته و مانند قرن بیستم نیست که بازیکنان فنی و ستاره ای مانند پله، مارادونا، کرویف و دیگر ستارگان یک تنه یک تیم را به برتری برسانند و در یک تورنمنت حتی جام جهانی به قهرمانی برساند.

فوتبال امروزی بیشتر تاکتیکی است و بازی از قبل از شروع سوت داور شروع شده و آن بازی روحی روانی است که سرمربیان بزرگی چون فرگوسن، ونگر، مورینیو و کارلوس کی‌روش استاد این نوع بازیها محسوب می‌شوند.

قبل از دربی بود که خبرنگارانی که بنظر از قبل به آنها دستور داده شده که با سؤالات حاشیه ای و اینکه چرا از استقلال امتیاز کمک نمی شود و رای کمیته انضباطی صادر نمی شود، قصد داشتند که جواد نکونام را وارد حاشیه کنند که با جواب هایی که نکونام به آنها داد، آن خبرنگاران دیگر سکوت را پیشه کردند تا بعد از بازی ضربه نهایی را به نکونام بزنند..بعد از تساوی ۱بر۱ در دربی بود که یک خبرنگار از جواد نکونام پرسید که آیا وقتی یامگا در حال زدن پنالتی بود به حسینی دستور دادید تا او چند دقیقه روی زمین بیفتد؟

این خبرنگار که فکر می کرد نکونام حاشا می کند و می گوید نه چنین چیزی نیست تا او با ادامه سوالهایش نکونام را در منگه قرار دهد با پاسخ هایی از نکونام مواجه شد که دیگر حرفی برای گفتن نداشت.

نکونام هنوز سوال آن خبرنگار تمام نشده بود شروع به جواب دادن کرد و گفت:” بله، من به حسینی گفتم که خودش را روی زمین بندازد زیرا می‌خواستم تغییر تاکتیک‌مان اعمال شود زیرا ۵ مهاجم داخل زمین داشتیم و دیگر نمی‌توانستیم با همان تاکتیک بازی کنیم، باید وقفه ایجاد می‌کردیم که تاکتیک را اجرا کنیم.”

خبرنگاران رنگی فوتبال ایران انگار فراموش کرده اند که شخصی روبروی آنهاست که سالها کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بوده که کارلوس کی‌روش که استاد بردن جنگ های روانیست، سرمربی او بوده و او سالها در فوتبال اروپا بازی کرده و زمانی که پپ و مورینیو در بارسا و رئال مادرید استاد جنگ های روانی بودند، در لالیگا بازی می کرده و قرار نیست با چند سوال خبرنگاری که به او دیکته کرده اند از پای در بیاید و قافیه را ببازد.

نکونام بدون تردید یک سرمربی باکلاس و فلسفه خاص خود در لیگ برتر فوتبال کشورمان می باشد که بازیهای روانی را بخوبی بلد است و محال است جنگ روانی را به چند نفر که دور هم جمع شده تا با همفکری همدیگر او را وارد حاشیه کنند، بازی را ببازد.

نکو، شاگرد خلف کارلوس کی‌روش در جنگ های روحی و روانی است و هر کسی جز او بود قافیه را تاکنون به خودی و غیر خودی باخته بود. او ثابت کرد که فوتبال فراتر از تکنیک و تاکتیک در درون چمن سبز است.

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12996

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها