معمای سربازی سرلک/ معافیت خاص!

اصلا مشخص نیست که چرا کسی درباره مجوز یک ماهه سرلک شفاف‌سازی نمی کند؟

به گزارش دبل استار، بازیکنان حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران طبق قانون سازمان نظام وظیفه در صورتی که مشمول خدمت سربازی باشند تا ۲۸ سالگی می‌توانند از معافیت موقت خدمت سربازی استفاده کنند. پس از این تاریخ، در صورتی که به تیم ملی دعوت شوند تا ۳۰ سالگی معافیت از خدمت سربازی‌شان تمدید خواهد شد. این روزها بحث بر سر این است که چه کسی مجوز یک ماهه عدم اعزام به خدمت سربازی میلاد سرلک را تمدید کرده است؟ چرا هیچ کس از جمله سازمان نظام وظیفه درباره تمدید مجوز عدم اعزام به خدمت سرلک شفاف سازی نمی کند و این که اگر آنها این کار را انجام دادند، چرا فقط یک ماه تمدید کرده اند؟

در قانون جدید نظام وظیفه، بازیکنانی که زیر ۲۸ سال باشند تا قبل از رسیدن به این سن از معافیت سربازی بهره‌مند می‌شوند، اما پس از رسیدن به ۲۸ سالگی حتی در صورت دعوت به تیم ملی، تنها مشمول شش ماه معافیت از خدمت خواهند شد. اگر هم پس از پایان شش ماه، بار دیگر به تیم ملی فراخوانده شوند شش ماه دیگر از معافیت استفاده خواهند کرد.مجوز میلاد سرلک پر از ابهام است. اول اینکه سرلک قبل از اردوی تیم ملی سرباز بوده و باید دوم شهریور ماه به خدمت اعزام می شده است و نکته دوم و مهم هم همین‌جاست که سرلک چون در اردوی قبلی تیم ملی فوتبال در کافا حضور نداشته و اردوی بعدی بعد از دوم شهریور ماه که زمان اعزام او بوده است، برگزار می شده و دعوت او به تیم ملی هم مشکل او را حل نمی کرده است. اما مهمترین ابهام درباره سرلک این است که چرا هیچ کس درباره نامه یکماهه مجوز عدم اعزام او مسئولیت قبول نمی کند؟ آیا در این بین کسی در فدراسیون فوتبال کار نظام وظیفه را هم برای سرلک و پرسپولیس انجام داده است؟

درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حالی دوشنبه شب با سؤال مجری برنامه تلویزیونی درباره مجوز یک ماهه سرلک روبرو شد که اصلا درباره چگونگی دعوت به تیم ملی و رفتن به سفارت هر کشوری برای گرفتن ویزا که دعوت به تیم ملی می دانست، هیچ اطلاعاتی نداشت و نه تنها باید از جایی که این مجوز یک ماهه را داده متشکر بود، بلکه آن‌ها از بس کارهای غیر قانونی انجام داده اند که طلبکار هم می باشد. نکته دیگر درباره دعوت سرلک از سوی قلعه‌نویی به تیم ملی بود که او در مصاحبه خود ادعا داشت که سرلک می توانسته در جام جهانی قطر هم بازی کند. اکنون از آقای قلعه‌نویی باید این سوال را پرسید که چطور بازیکنی که توانایی بازی در جام جهانی را داشته است، فقط در دیداری که با ۳ گل جلو می باشد را فقط ۲۰ دقیقه بازی می دهد، آن هم وقتی دو هافبک دفاعی تیم ملی یعنی نورافکن و کریمی در این اردو حضور نداشتند. بنظر فقط هدف سرمربی تیم ملی و بقیه مسئولان این بوده تا با دعوت سرلک فقط خدمت سربازی او را به تاخیر انداخت تا تیمش را در لیگ قهرمانان آسیای این فصل همراهی کند. باید منتظر ماند که آیا قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی در اردو‌های بعدی و لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا هم سرلک را به تیم ملی دعوت می کند که حضور و عدم حضور او جواب همه سوالها درباره‌ی مجوز یک ماهه سرلک را در آینده نزدیک خواهد داد.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10695

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها