هوادار عاشق نه می‌فروشد و نه ترک می‌کند

عاشقانه‌های هواداران آبی و پیراهن استقلال در جهان پر هیاهوی فوتبال مثال زدنی است.

به گزارش دبل استار، درس عشق، وفاداری و ایستادگی را می توان از انسانی یاد گرفت که نه به ظاهر بلکه با تمام وجودش پای اعتقاد و خواسته اش بایستد و هر مانعی که در سر راهش قرار بگیرد نتواند آن را منصرف کند. در سال های نه چندان دور در یکی از روستاهای کشور، پسر بچه ای که طرفدار استقلال بود توسط یک سری افراد که طرفدار تیم دیگری بودند مورد تمسخر قرار گرفت که آن پسر در جواب آنها گفت که “من تیمم را نمیفروشم”. همین جمله تا مدت طولانی در بین اهالی فوتبال مخصوصا هواداران این تیم دست به دست می چرخید و با وجود تمام تبعیض ها و بی قانونی های آن زمان، مایه افتخار جامعه هواداری آبی پوشان شده بود تا برگی تازه از عشق به تیمی ورق بخورد که افتخارات آن از تمام تیم های فوتبال ایران به مراتب بیشتر است.

در همین راستا و در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی تیم های استقلال تهران و استقلال خوزستان، جواد نکونام بار دیگر به هواداران این تیم اعلام کرد که مردی از جنس خودشان است و دلسوزانه برای موفقیت تیم تلاش می کند. نکونام که قبل از شروع بازی ها و در مصاحبه ای با اصحاب رسانه بطور مفصل از مشکلات تیم سخن گفت؛ تیمش امتیازات کامل دو هفته اول مسابقات را کسب کرد و حتی به دلیل تفاضل گفت در صدر جدول مسابقات قرار گرفت اما در هفته گذشته و مقابل سپاهان اصفهان که از پرمهره ترین تیم های این دوره از مسابقات است، با وجود نمایش خوب و دور از انتظار، متحمل اولین شکست فصل شد تا زخم کهنه نکونام و یارانش سر باز کند و سرمربی آبی ها پای درد دل با خبرنگاران بنشیند.

*مدیران پر ادعا و همان همیشگی استقلال
هر مدیری که به عنوان مدیرعامل در این باشگاه سمت میگیرد ثابت می کند که وعده در استقلال از بین نمی رود بلکه از مدیری به مدیر دیگر انتقال می یابد. علی خطیر که در بحبوحه نقل و انتقالات و با حاشیه های فراوان بر مسند مدیریت تیم نشست وعده بستن تیمی قدرتمند و طبق نظر مربی را داد. مدیری که در لیست ارائه شده از طرف سازمان خصوصی سازی نفر اول مدیران بود در این مدتی که از وعده هایش گذشته است نه تنها هیچ بازیکن مؤثری را جذب نکرد، مطالباتی که قولش را به بازیکنان داده بود را هم پرداخت نکرد تا تیم بدون دریافتی و پرداخت بدهی سه هفته کامل از مسابقات را پشت سر بگذارد.

هفته پیش و پس از زمزمه هایی مبنی بر تجمع هواداران مقابل در باشگاه استقلال، تیم مدیریت در کانال تلگرامی رسمی خود وعده بازیکنان خارجی طبق نظر سرمربی را به هواداران داد و اعلام کرد که به زودی وارد ایران خواهند شد. امروز و در کنفرانس مطبوعاتی روز قبل از بازی با همنام‌ خوزستانی که یک هفته از این ادعا گذشته است، طبق صحبت های نکونام، خبری از ورود هیچ بازیکن خارجی مدنظر این مربی برای بستن قرارداد با استقلال نیست و ادعای مدیران باز هم صرفا در همان مرحله قول های الکی مانده است.

*من از این تیم نمیروم
مشکلات مدیریتی، موانع قانونی، دوستی و رفاقت فوتبالی و غیر فوتبالی همه این ها صحبت های امروز سرمربی آبی های تهرانی بود اما نقطه دلگرم کننده آن برای هواداران جایی بود که نکونام با تمام گلایه هایی که داشت گفت که “من از این تیم نمی‌روم”. این چندمین بار است که شماره ۶ سابق آبی پوشان این حرف را به زبان می آورد و از کارشکنی ها و زیر پا زدن ها گلایه می کند اما با قدرت و صلابت خود از ماندن در تیم و جنگیدن برای موفقیت حرف می زند.

این ادعای جواد لالیگایی مصداق همان هواداری است که هیچ مشکل و‌ مانعی باعث نمی شود که دل از تیمش کنده و به امان خدا رهایش کند. تا همین الان هم نکونام به همراه کادر و بازیکنانش یک دل و متحد برای رسیدن به هدف و اثبات تواناییشان تلاش کرده اند. گرچه در آستانه شروع هفته چهارم لیگ برتر هستیم و شاید قضاوت درباره عملکرد و نتیجه این تیم زود باشد اما شرافت و جنگیدن کادر فنی و بازیکنان استقلال به رهبری جواد نکونام بر هواداران این تیم پوشیده نیست و نوید روزهای بهتر و درخشان تری را می دهد حتی اگر به قول آقای سرمربی تا نیم فصل همینطور دست خالی و با همین بازیکنان ادامه دهد.

منبع خبر : رامین خادمیانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10241

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها