ملوان یا فجر سپاسی؟

مقصد سربازی سرلک کدام تیم است؟

مشخص نیست آیا بحث سربازی فوتبالیست‌ها قرار است در قبال بازیکن پرسپولیس رویکرد متفاوتی داشته باشد یا خیر.

به گزارش دبل استار، سربازی اجباری در کشورمان ایران از ابتدا تا اکنون وجود داشته و هر فرد و یا قشری باید به سربازی برود. بعضی بعد از ۱۸ سالگی، بعضی بخاطر معافیت تحصیلی تا زمانی که ادامه تحصیل می دهند و برای ورزشکاران ملی و بخصوص بازیکنان تیم های لیگ برتری و تیم ملی تا پایان ۲۸ یا ۳۰ سالگی موظفند خود را به سازمان نظام وظیفه برای گذراندن دوران خدمت سربازی خود مانند هر قشر دیگر جامعه معرفی نمایند.

دو سال پیش که تمام کشور برای فرستادن دو بازیکن تیم استقلال یعنی حسین مرادمند و سیاوش یزدانی دست در دست هم داده بودند تا این دو بازیکن که فقط خواستار عقب انداختن چند ماه خدمت خود بودند، را به خدمت سربازی اعزام کنند.

مجریان رنگی هر روز در برنامه های خود حتی برنامه های غیر ورزشی نیز این موضوع را مطرح می کردند و خبرنگارانی که به ظاهر خود را بی طرف می دانستند با تیترهای دفاع از مرز و دفاع از وطن و اینکه با نرفتن این دو عزیز کل مجموعه نظامی کشور دچار مشکل می شوند، هواداران فوتبال و بخصوص در بین جوانان طوری القا می کردند که اینها قصد رفتن به خدمت را ندارند.

همه هواداران استقلال می دانستند که هدف آنها از هم پاشیدن تیم استقلال از هم و بخصوص خط دفاعی مستحکم آنها با فرستادن این دو عزیز به خدمت، می خواهند که نگذارند که استقلال قهرمان شود.

یکی از پیشکسوتان تیم رقیب بلافاصله با اعزام مرادمند و یزدانی با خوشحالی در برنامه تلویزیونی حاضر شد و با گفتن این که استقلال دو دفاعش از دست داده، دو هفته به پایان لیگ تیم آقایان و مجریان را قهرمان می دانستند، هر چند نمی دانستند که تیم استقلال به هیچ شخصی وابسته نبوده و نیست.

اکنون این قضیه درباره چند بازیکن و از جمله میلاد سرلک پیش آمده و سازمان نظام وظیفه برگ اعزام به خدمت را برای اول شهریور زده است و چون طبق قانون آقای سرلک در اردوی قبلی تیم ملی حضور نداشته و اردوی بعدی تیم ملی بعد از اول شهریور ماه می باشد، بدون تردید هیچ راهکاری برای دور زدن قانونی این اعزام و نرفتن به خدمت هافبک سرخپوشان وجود ندارد.

اکنون باید از مجریان و کسانی که نگران مرزهای کشور از نرفتن خدمت مرادمند و یزدانی بودند، آیا این بار هم نگران مرزهای کشور هستند و یا اینکه خون امثال سرلک از سربازانی که همین مدت پیش در مرزهای شرقی کشور جان خویش را از دست داده‌اند، رنگین تر است.

با نگاهی به صحبت های مسئول نظام وظیفه که اعلام کرد که بازیکن تا پایان ۲۸ سالگی اگر به اردوی آخر تیم ملی دعوت نشد، سرباز است و بنا به دعوت نشدن سرلک در اردوی قبلی و بازی‌های کافا و این که لیست تیم ملی و فیفا دی بعدی بعد از تاریخ اول شهریور ماه اعلام می شود که سرلک مشمول خدمت شده است، بدین ترتیب او جای هیچ مماشاتی ندارد و اگر آقایان و بخصوص سرمربی تیم ملی بخواهد، قانون را دور بزند، تا ابد باید پاسخگوی افکار عمومی و خون به ناحق ریخته شده سربازان مظلوم در مرزهای شرقی و خانواده های آن عزیزان باشد.

پس تا اول شهریور ماه فرصتی نمانده و همه منتظر اجرای قانون هستیم که آیا قانون برای همه برابر است و یا برای بعضی برابرتر!!!

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10011

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها