رکورد جالب استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

استقلال رکورددار صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است.

به گزارش دبل استار، با به پایان رسیدن مرحله اول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به عملکرد همه تیم‌های ایرانی که به این رقابت‌ها راه یافتند می‌پردازیم هرچند که استقلالی که با عنوان قهرمانی موفق شد سهمیه حضور در این بازی ها را بدست آورد نتوانست در این بازی ها بازی کند و به جای آن با کارشکنی های برخی ها تیم دوم پایتخت راهی این رقابت ها شد اما آبی ها باز هم رکورد دار حضور و قهرمانی در آسیا هستند.

بدون شک اگر بخواهیم در آسیا یک تیم ایرانی را نام ببریم که در مقابل تیم‌های قدرتمند این قاره کهن آبروداری کرده است و همیشه در برابر آنها با قدرت به میدان رفته استقلال است آبی‌ها با دو قهرمانی دومین تیم پرافتخار این قاره است و هیچ تیمی در ایران نتوانسته است عملکرد این تیم را داشته باشد.

سرخ ها که در این فصل با ادعای خیلی زیادی پای در این رقابت ها گذاشتند نتوانستند راه به جایی ببرند و مانند همه دوره های قبل با دست خالی این بازی‌ها را ترک کردند.

استقلال در فوتبال قاره کهن نامی بلند آوازه است و در همه کشور ها به احترام این تیم کلاه از سر برمیدارند اما برخی تیم ها که چند سال است با لابی ها و کمک های غیبی به این بازی ها می رسند توهم خود بزرگ بینی گرفته اند.

استقلال و پاس دو تیمی هستند که از ایران موفق شده اند جام قهرمانی رقابت های آسیایی را در اختیار بگیرند، آبی ها دو بار قهرمانی، دو بار نایب قهرمان و سه بار صاحب عنوان سومی شده اند.

زمانی که خیلی از تیم ها هنوز آسیا را نمی‌شناختند آبی ها برای ایران افتخار آفرینی کردند و برای اولین بار در تاریخ جام قهرمانی آسیا را برای ایران به ارمغان آوردند.

تا چند سال قبل استقلال به تنهایی صاحب عنوان قهرمانی در آسیا بود و سرانجام الهلال توانست به رکورد آبی ها برسد و از این تیم پیشی بگیرد هر چند که آبی ها همچنان رکورد دار حضور در مرحله گروهی و صعود از این مرحله است.

خیلی از تیم ها می خواهند به افتخارات استقلال در آسیا برسند اما هیچگاه نتوانستند به این مهم برسند قرمزها که بسیار کری خوانی می کنند هنوز موفق نشده اند حتی به سه عنوان نایب قهرمانی استقلال برسند.

آن هایی که میخواهند با استقلال برابری کنند در گروهی که به قول خودشان گروه مرگ بود نتوانستند صعود کنند و با ناکامی تمام آسیا را ترک کردند، اما استقلال در گروهی به مراتب سخت تر بارها برای ایران آبرو داری کردند.

بدون شک هیچ تیمی در ایران نمی تواند افتخارات استقلال در آسیا را تکرار کنند و حسرت برخی ها سال های سال باقی خواهد ماند.

منبع خبر : مهرداد یاراحمدی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12736

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها