روزبه “لیدر” استقلال نکونام

روزبه چشمی بدون تردید یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران در یک دهه اخیر بوده است.

به گزارش دبل استار, روزبه چشمی بدون تردید یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران در یک دهه اخیر بوده است.روزبه وقتی به استقلال پیوست که استقلال هافبک دفاعی های بزرگی چون آندو، نکونام و امید ابراهیمی داشت و همه تعجب کردند که چرا پرویز مظلومی، روزبه و امید ابراهیمی را برای زوج خط میانی خود انتخاب کرده است.
با شروع لیگ برتر مشخص شد که روزبه چشمی با سن ۲۱ سال که کاپیتان تیم ملی امید کشورمان هم بود، بهترین هافبک دفاعی آن روزهای استقلال بود که متاسفانه در نیم فصل دوم با مصدومیت رباط صلیبی مواجه شد و یکسال بیشتر از فوتبال دور بود.
چشمی یک بازیکن دو پسته می باشد که در هر دو پستی که سرمربی از او استفاده کند، بهترین بازی خود را به نمایش می‌گذارد. قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که هجمه زیاد و ناجوانمردانه هواداران رقیب علیه روزبه اتفاق افتاد که دلیل آن هم خط خوردن جلال حسینی از تیم ملی و پوشیدن شماره ۴ تیم بود که کارلوس کی‌روش در یک مصاحبه که در حاشیه تمرین ملی برگزار شد با کنایه به هجمه ها علیه روزبه گفت: “البته من تجربه آنچنانی در فوتبال ندارم و تنها ۳۷ سال تجربه دارم! در باشگاه بزرگی هم کار نکرده‌ام، اما با وجود تجربه کم و محدودم می‌توانم در رابطه با انتقادهایی که از چشمی می‌شود، بگویم که او مدرن‌ترین دفاع وسط است که ایران در ۱۰ سال گذشته مانند او نداشته است”.
این حرفها آن روز به مذاق خیلی از روزنامه‌نگاران و هواداران رقیب خوش نیامد و روزبه را بشدت تخریب کردند تا اینکه روزبه در اولین بازی جام جهانی که مقابل مراکش در مرکز خط دفاعی قرار گرفت بعنوان یکی از بهترین بازیکنان آن دیدار نمره بالایی گرفت و به همگان ثابت شد که کارلوس بی جهت از کسی تعریف نمی کند و اعتبار خود را بیهوده صرف تعریف از کسی نمی کند، هر چند روزبه بدلیل مصدومیت در دو بازی بعدی غایب بود.
از زمان مظلومی، منصوریان، شفر، استرا،فرهاد، ساپینتو و اکنون جواد نکونام همه این سرمربی ها بدون تردید به روزبه اعتماد کردند و هر وقت در خط میانی مشکلی بوده او انتخاب اول این سرمربی ها شد و در دفاع میانی هم او رهبر خط دفاعی این سال‌های استقلال در گذر زمان بوده است.
این فصل جواد نکونام با سیستم ۳ دفاعی کار می کند و روزبه چشمی بعنوان لیدر استقلال در میدان و خط دفاعی نقش انکارناپذیری در رهبری این تیم و خط دفاعی داشته است و همه به یاد داریم که در دیدار با آلمینیوم اراک چگونه با فریادهای خود، به بازیکنان جوان گوشزد کرد که تمرکز خود را در دقایق پایانی از دست ندهند تا به راحتی اندوخته ۳ امتیازی خود را از دست ندهند.
زندگی ورزشی روزبه چشمی به دو قسمت قبل و بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تقسیم می‌شود و انگار بعد از گل دقایق پایانی او که با یک شوت سهمگین وارد دروازه ولز شد، او نیز اوج گرفت و از آن زمان روزبه یک بازیکن ششدانگ تبدیل شده است که بودن او اعتماد خاصی به سرمربی و هواداران داده است.
روزبه با رهبری کلامی و فنی که در میدان دارد، خیال نکونام را از داخل چمن سبز راحت کرده است و او به تجربه بازیکنی چون روزبه هم در میدان نیاز دارد که چشمی هم بخوبی جواب این اعتماد را داده است.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11931

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها