استقلال به شرایط و اتفاقات تیم‌های حریف کاری ندارد

هافبک مورد علاقه جواد نکونام از اظهار نظر درباره تحولات نیمکت رقیب سنتی استقلال پرهیز کرد.

به گزارش دبل استار، استقلال نیم‌فصل اول لیگ برتر را با قهرمانی پشت سر گذاشت و طبیعتا آبی‌پوشان با ادامه این روند می‌توانند یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی باشند ولی آنها ۲ رقیب سرسخت به نام سپاهان و پرسپولیس دارند، با این حال آرش رضاوند در گفت‌وگو با همشهری مدعی است که اگر تیم‌شان با بحران مالی و حاشیه مواجه نشود، می‌تواند قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند. رضاوند درخصوص عملکرد استقلال در نیم‌فصل اول و شانس قهرمانی این تیم و مسائل مختلف دیگر با همشهری صحبت کرده است.

خیلی‌ها تصور نمی‌کردند که در حضور سپاهان و پرسپولیس قهرمانی نیم‌فصل اول به استقلال برسد.

استقلال قبل از شروع فصل به لحاظ جذب بازیکن شرایط خوبی نداشت و بعضی مشکلات و حاشیه‌ها نیز به‌وجود آمده بود که کار را سخت‌تر کرد. طبیعتا خیلی‌ها تصور نمی‌کردند که استقلال قهرمان نیم‌فصل شود ولی در تیم اتحاد و همدلی خوبی ایجاد شد و در نهایت نتایج خوبی گرفتیم.

با روندی که پیش گرفتید، قهرمان می‌شوید؟‌

اختلاف بالانشینان زیاد نیست و پیش‌بینی خیلی سخت است. ما در یک‌سری از بازی‌ها بدشانسی آوردیم که اگر نمی‌آوردیم، حتی می‌توانستیم بیشتر امتیاز بگیریم. اگر تیم تقویت شود و باشگاه بیشتر مورد حمایت قرار بگیرد، می‌توانیم یک کار بزرگ انجام دهیم.

بحران مالی در استقلال وجود دارد و امسال فقط ۲۰درصد پول گرفتید. این موضوع به تیم ضربه نمی‌زند؟

من می‌توانم در مورد خودم صحبت کنم. بابت پارسال ۴۵درصد از قراردادم طلب دارم و این فصل هم فقط ۲۰درصد گرفته‌ام. باشگاه تلاش می‌کند مشکلات برطرف شود ولی تا الان اتفاقی نیفتاده است.

در مورد طلب فصل گذشته‌ات صحبت می‌کنی؟

طلب من نسبت به قراردادهایی که بازیکنان با تیم‌های دیگر امضا کرده‌اند، چیزی نیست. باید بگویم که ما از لحاظ دریافتی جزء ۴ تیم آخر لیگ هستیم. اگر دقیق بخواهم حساب کنم از آذر سال گذشته فقط ۳۰درصد پول گرفته‌ام.

در مورد بازگشت امتیازهای پرسپولیس و سپاهان چه صحبتی داری؟

ما که سقف را رعایت کردیم ولی برخی تیم‌ها رعایت نکردند. می‌بینید که مدیرعامل فلان باشگاه اعلام می‌کند مبلغ قرارداد یک بازیکن تیمش ۱۰۰میلیارد است پس این باشگاه چگونه می‌خواهد سقف بودجه را رعایت کند؟ بازیکن هرچقدر می‌گیرد نوش جانش ولی وقتی قانونی را درنظر می‌گیرید باید همه ‌‌چیز را لحاظ کنید. وقتی یک باشگاه می‌خواهد ۵ بازیکن خودش را در لیست فروش قرار دهد، این موضوع چه چیزی را نشان می‌دهد؟ آیا نباید فرقی بین باشگاه استقلال که تخلف نکرده با باشگاه دیگر وجود داشته باشد؟ یک تیم بازیکنان زیادی را به خدمت می‌گیرد و آن بازیکنان در نتایج تأثیرگذار هستند ولی در نهایت امتیازها بازگردانده می‌شود و این بسیار عجیب است.

رفتن یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس و سخت شدن شرایط این تیم امتیاز مثبتی برای استقلال است؟

من فقط می‌توانم در مورد تیم خودمان صحبت کنم. استقلال به شرایط و اتفاقات تیم‌های حریف کاری ندارد.

واقعا استقلال شانس اول قهرمانی است؟

فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و اتفاقات همیشه تأثیرگذار هستند. ما پارسال هم شانس خوبی داشتیم ولی حاشیه‌ها و بحران مالی به تیم ضربه زد و ۸ماه پول نگرفتیم. استقلال اگر حاشیه و بحران مالی نداشته باشد بدون شک می‌تواند قهرمان شود.

خیلی‌ها معتقدند نکونام نقش مهمی در نتایج موفق استقلال در نیم‌فصل اول داشت. نظر خودت چیست؟

نکونام در دوران بازیگری با مربیان بسیار زیادی کار کرد. او درمربیگری هم فوق‌العاده باهوش است و شکی وجود ندارد که نقش مهمی در نتایج استقلال دارد. نکونام به نظم تیمی اهمیت زیادی می‌دهد و همیشه به جزییات توجه ویژه‌ای دارد و این باعث شده عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد. او در تیم اتحاد و همدلی ایجاد کرده و بازیکنان از کار کردن با این مربی احساس بسیار خوبی دارند.

در نیم‌فصل اول عملکردت را چطور ارزیابی می‌کنی؟

شرایطم شبیه به پارسال بود ولی تلاش می‌کنم تا در نیم‌فصل دوم شرایط بهتری را رقم بزنم. در ضمن برای من موفقیت استقلال از منافع فردی بسیار مهم‌تر است.

از اینکه به تیم ملی دعوت نشدی ناراحتی؟

مربیگری سلیقه‌ای است و باید به تصمیم کادر فنی تیم ملی احترام گذاشت. از زمانی که در فولاد خوزستان بودم شرایط خوبی داشتم و از آن زمان تا الان تیم ملی می‌توانست یک‌بار به من شانس دعوت شدن بدهد ولی این اتفاق رخ نداد.

ایران برای قهرمانی در جام ملت‌ها شانس دارد؟

کار تیم ملی برای قهرمانی خیلی سخت است ولی غیرممکن نیست. فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و ایران می‌تواند برای قهرمان شدن شانس داشته باشد. خیلی‌ها ژاپن را قهرمان می‌دانند ولی همیشه اتفاقات ممکن است همه پیش‌بینی‌ها را به‌هم بزند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13431

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها