انتقاد دایی از بازگشت سرمربی پرتغالی

پیشکسوت فوتبال ایران به انتقاد از تغییر کادر فنی تیم ملی در آستانه جام جهانی 2022 پرداخت.

به گزارش دبل استار، علی دایی همواره یکی از حامیان کارلوس کی‌روش به شمار می‌رفت و این مرد پرتغالی هم همیشه از او به‌عنوان اسطوره ایران و بهترین جانشین برای خود در تیم ملی نام می‌برد، اما حالا دایی نظر متفاوتی درباره بازگشت کی‌روش برای سومین بار دارد و معتقد است نباید قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ این اتفاق می‌افتاد.

دایی هنوز هم تاکید دارد که کارلوس کی‌روش را خیلی دوست دارد و با او رفاقت دارد، اما در مصاحبه امروزش با تابناک تاکید دارد که نباید این سرمربی پرتغالی در جام جهانی ۲۰۲۲ به تیم ملی ایران برمی‌گشت.

 در مورد انتخاب کی‌روش به جای اسکوچیچ خیلی مسائل مطرح شد که دلیل این اتفاق چه بود؟

واقعا کی‌روش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ چه کاری برای فوتبال ما انجام داد؟! چرا دوباره این مربی را آوردیم؟! من آقای کی‌روش را خیلی دوست دارم و با ایشان دوست هستم، اما خارج از این چارچوب. کسی که دو دوره جام‌جهانی، دو دوره جام‌ملت‌ها هدایت تیم‌ملی ایران را بر عهده داشت، اما نتوانست کاری برای تیم‌ملی ما انجام بدهد و مقامی کسب کند، چرا برای سومین جام جهانی دوباره به او اعتماد می‌کنیم؟

دلیل سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی در جام‌های جهانی مقابل انگلیس را چه می‌دانید؟

من که در جریان خیلی از مسائل مثل این که قرارداد فوتبال ما با آقای کی‌روش بر پایه چه خواسته‌ها و توقعات و توافقاتی و توسط چه کسانی به امضا رسید، قرار ندارم که نظر خاصی داشته باشم، اما می‌توانم بگویم جام‌جهانی ۲۰۲۲ اولین دوره حضور ایران بود که می‌توانستیم به راحتی از مرحله گروهی فراتر برویم ولی نتوانستیم به این هدف برسیم. حالا هم از آن فرصت زمان زیادی گذشته است، اما تمام این‌ها می‌تواند برای ما تجربه‌ای گران‌بها بشود تا با آنالیز و بررسی اتفاقات و نتایج ناخوشایندی که برای فوتبال ملی‌مان پیش آمد، دیگر و دوباره تکرار نشود؛ و این مهم‌ترین کاری است که برای فوتبال ملی‌مان باید انجام بدهیم.

کی‌روش در معرفی استعدادها شاید ناموفق بود و نتوانست مثل امثال شما که مهدی طارمی، امید عالیشاه و … را به تیم‌های بزرگ آوردید، چنین کاری را در تیم ملی انجام بدهد. در این باره چه نظری دارید؟

من با نظر شما مخالف هستم. وظیفه سرمربی تیم‌ملی کشف استعداد نیست. این کار باید در رده‌های پایه باشگاه‌ها، شهرها و محلات فوتبال‌خیز و توسط مربیان باشگاهی و محلی رخ دهد. سرمربی تیم‌ملی می‌تواند این استعدادها را ببیند، بها بدهد و بازیکن بتواند خودش را نشان بدهد.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12703

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها