آشِ شور؛ سریال مظلوم‌نمایی پرسپولیسی‌ها

تضاد و تناقض خاصی بین شرایط حقیقی و تصور ذهنی اعضای باشگاه پرسپولیس از این تیم وجود دارد.

به گزارش دبل استار، یکی از تیم‌هایی که برای شروع فصل جدید با دغدغه‌ای به مراتب بسیار کمتر از رقبای خود پا به میادین لیگ برتر گذاشت، پرسپولیس بود. تیمی که دو قهرمانی در فصل گذشته به دست آورد و به لحاظ پرداخت مطالبات بازیکنان دچار مشکل نبود.

از موارد جالب و مورد اهمیت هفته دوم لیگ برتر، مصاحبه دسته‌جمعی بازیکنان پرسپولیس پس از بازی با تراکتور بود که می‌توان گفت این مصاحبه مرزهای مظلوم‌نمایی را جابه جا کرد.

درست زمانی که آنها مطالبات فصل گذشته خود را تمام و کمال دریافت کرده‌اند، دست به اعتراض زدند. البته پیش از این هم چندین بار آنها با روش‌های مختلف به گوش درویش رسانده بودند که خواهان دریافت پاداش قهرمانی سال گذشته‌شان هستند.

در همان مصاحبه هم بود که علیرضا بیرانوند جمله «بازیکنان پرسپولیس به عشق هواداران بازی می‌کنند» را به کار برد که از مرحله جدیدی برای اظهار مظلومیت رونمایی شد.

چیزی که همیشه پرسپولیس و بازیکنان آن و البته تعداد زیادی از رسانه‌ها از شرایط مالی و امکانات این تیم می‌گویند، فاصله زیادی با واقعیت دارد که حتی دیگر هواداران پرسپولیس هم بر این باور رسیده‌اند، در بسیاری از مسائل غلو می‌شود. به عنوان مثال رقم قرارداد بیرانوند با هیچ منطق و معیاری نمی‌توان به نتیجه رسید و پذیرفت که مبلغ جدید او برای فصل جدید چیزی حدود ١۵ میلیارد باشد.

این تضاد و تناقضی که بین شرایط حقیقی و تصور ذهنی اعضای باشگاه پرسپولیس وجود دارد مثل آشی است که بیش از حد شور شده و اینکه تا کجا ادامه‌دار خواهد بود، مشخص نیست.

بحث از تناقض در خصوص پرسپولیس به این صورت است که در فصل بیست و یکم در حالی که استقلال بدهی قطعی مالی نداشت و در همان برهه زمانی پرسپولیس پرونده باز بدهی مربی سابق خود را در دست داشت، هر دو تیم از حضور در آسیا حذف شدند تا به نوعی استقلال به پای دیگر تیم پایتخت بسوزد. اما در دور جدید لیگ قهرمانان آسیا که استقلال حذف شد پرسپولیس توانست مجوز حرفه‌ای خود را دریافت کند. این اتفاق به طوری بود که به گفته آصفی عضو کمیته بدوی، سرخ‌ها در ساعاتی پایانی شب به آسیا بازگشتند.

پس از قطعی شدن حضور پرسپولیس در آسیا، یحیی گل‌محمدی به نفراتی که نیازمند جذب برای فصل جدید بود هم رسید و حالا تلاش‌شان برای جذب یک مهاجم خارجی است که در این فقره هم سوابق درخشانی در خریدهای خارجی دارند.

این مظلوم‌نمایی ها یا به عبارتی اِعمال عبارت «بهترین دفاع، حمله است» حداقل دیگر در لیگ ایران و اذهان دنبال کنندگان فوتبال نخ‌نما شده است و بایکوت های رسانه‌ای‌ برای این دست موضوعات هم چاره‌ساز نیست.

اینکه پرسپولیس در زمان احساس نیاز به سمت استقلال هجوم برده و برچسب هوچی‌گر به آن بزند، نه تنها صورت خوشی ندارد بلکه بیش از پیش در نظرها این تیم را تافته جدا بافته جلوه می‌دهد.

منبع خبر : راضیه شیروانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=9999

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها