روز جهانی مربی و یادی از بزرگان باشگاه استقلال

باشگاه استقلال قدیمی ترین باشگاه ایران در بین باشگاه های لیگ برتری می باشد و در تاریخ گهربار خود سرمربیان زیادی از ابتدا تاکنون داشته که هر کدام با یک یادگاری در نزد هواداران شناخته می شوند.

به گزارش دبل استار، در تقویم جهانی یک روز به نام روز مربی ورزشی ثبت شده است.تاریخ روز مربی ورزشی در تقویم جهانی ۳۰ اکتبر برابر با ۸ هشتم ابان ماه است.

باشگاه استقلال قدیمی ترین باشگاه ایران در بین باشگاه های لیگ برتری می باشد و در تاریخ گهربار خود سرمربیان زیادی از ابتدا تاکنون داشته که هر کدام با یک یادگاری در نزد هواداران شناخته می شوند.

وقتی نام دوچرخه‌سواران برای این باشگاه بزرگ نام نهادند و تیم را تأسیس کردند.نخستین مربی باشگاه علی دانایی‌فرد از مؤسسان تیم فوتبال کلوب دوچرخه‌سواران و از نخستین بازیکنان این تیم نیز بود. دانایی‌فرد ۲۴ سال در چند نوبت سرمربی بود که ۱۳ سال آن پیاپی بود.

زدراکو رایکوف اولین سرمربی خارجی باشگاه تاج که اولین ستاره خود را مدیون این تئوریسین یوگسلاو هستیم.او نسلی از جوانان مانند روشن و حجازی را بعنوان ستاره تحویل فوتبال ایران داد که تاکنون نام آنها مدیون رایکوف فقید می باشد.

بعد از رایکوف مربیان زیادی به استقلال آمدند و رفتند اما نام منصورخان پورحیدری بعنوان نامی که بر تاریخ این باشگاه ثبت شده است بعنوان پدر معنوی باشگاه استقلال در نزد هواداران شناخته می شود و هواداران استقلال روزهای پایانی زندگی منصورخان که حتی با عصا تیم خود را که مانند فرزندش دوست داشت، رها نکرد را از یاد نمی برند.

“پدر استقلال” بهترین لقب برای این مرد بزرگ باشد که دومین ستاره استقلال را مدیون این بزرگ مرد باشیم.

همردیف نام منصورخان همیشه نام ناصرخان حجازی بر روی زبان هواداران فوتبال ایران و بخصوص باشگاه استقلال بر زبان می آید که همه او را بخاطر صراحت بیان و صداقتش دوست داشتند و هرچند او کمی بدشانس نبود استقلال را به سومین ستاره خود می رساند، هر چند آن روز دروازه برای مهاجمان استقلال کوچک شده بود و انگار پرنده خوشبختی دوست نداشت بر شانه این اسطوره بزرگ بنشیند و ما هواداران استقلال او را بخاطر صداقتش بیشتر دوست داریم تا بزرگی او در دوران فوتبالش.

دانایی‌فرد، رایکوف، منصورخان و ناصرخان همگی از این دنیا رخت بربستند و اما نام نیک آنها همیشه بر سر در این باشگاه بزرگ به یادگار خواهد ماند و آنها مانند معلم، شاگردان بزرگی را تربیت کردند که اکنون سرمربیان زیادی از شاگردان این مکتب در فوتبال ایران و لیگ برتر به تعلیم شاگردان خود می پردازند.

از امیرخان قلعه‌نویی که اکنون سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان می باشد تا عنایتی، رحمتی و فرهاد مجیدی که بعنوان اولین سرمربی که لژیونر شد و جواد نکونام بزرگ که اکنون قلعه بان این قلعه بزرگ می باشد، وظیفه دارند شاگردانی تربیت کنند که به اصول این مکتب که همانا مردمی بودن، بازی جوانمردانه و مردانه جنگیدن وفادار بمانند.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11910

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها