پنالتی های غیر قابل پیش بینی یامگا

کوین یامگا بار دیگر ضربات پنالتی غیرقابل پیش‎‌بینی خود را با پیراهن استقلال به نمایش گذاشت.

به گزارش دبل استار، استقلال روز گذشته در یک بازی دوستانه با نتیجه یک بر صفر نفت مسجدسلیمان را شکست داد. نکته مهم این بازی گلزنی کوین یامگا ستاره فرانسوی آبی‌پوشان از روی نقطه پنالتی بود.

یامگا که در چند فصل اخیر تبحر خود در زدن ضربات پنالتی را به خوبی نشان داده، پنالتی زن اول استقلال است و در لیگ برتر هم ضربات پنالتی را به گل تبدیل می‌کند.

نکته قابل توجه درباره ضربات پنالتی کوین یامگا غیرقابل پیش‌بینی بودن آنهاست. در سال‌های اخیر اینطور جا افتاده که مربیان دروازه‌بانی با هر تیمی بازی دارند، به آنالیز ضربات پنالتی‌‎زن اول حریف می‌پردازند تا گلر خود را از سمت ضربه آن بازیکن آگاه کنند. چنین آنالیزی اما برای ضربات پنالتی کوین یامگا هرگز امکان‌پذیر نیست!

این بازیکن فرانسوی-کامرونی در رقابت‌های لیگ برتر بیست و سوم تاکنون دو ضربه پنالتی زده و تبدیل به گل کرده و پنالتی دیروز در بازی دوستانه با نفت مسجدسلیمان سومین ضربه او بود. جالب اینکه هیچ‌کدام از این ضربات پنالتی به سمتی خاص زده نشده است!

یامگا در جریان برد ۳ بر ۲ استقلال مقابل هوادار گل اول را از روی نقطه پنالتی زد. او توپ را درست به وسط دروازه علیرضا حقیقی فرستاد و جالب اینکه گلر باتجربه تیم هوادار به سمت چپ خودش پریده بود و دروازه را باز شده دید.

در بازی با شمس آذر هم استقلال صاحب ضربه پنالتی شد که این بار یامگا توپ را به سمت راست گلر و البته فضای بالای دروازه فرستاد.

نکته قابل توجه اینکه جهت ضربه پنالتی یامگا در بازی دوستانه دیروز مقابل نفت مسجدسلیمان با ضربات قبلی فرق داشت! فیلمی که باشگاه استقلال از گل یامگا در بازی دیروز منتشر کرده نشان می‌دهد او این بار ضربه پنالتی‌اش را به سمت چپ گلر و بالای دروازه زده و آن را تبدیل به گل کرده است!

بی‌شک تبحر یامگا در زدن ضربات پنالتی و اینکه او هیچ‌‌کدام از ضرباتش را در یک جهت خاص نمی‌زند اتفاق ویژه‌ای برای استقلال است که جواد نکونام هم می‌تواند از این ماجرا نهایت استفاده را ببرد.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12342

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها