شرکت توسعه و تجهیز در مورد نگهداری چمن آزادی بیانیه ای صادر کرد

شرکت توسعه و تجهیز با انتشار بیانیه، شایعه انتقال آب آلوده برای نگهداری از ورزشگاه آزادی را تکذیب کرد.

به گزارش  دبل استار ، در هفته‌های گذشته مسئله کیفیت نازل چمن ورزشگاه آزادی توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و موضوع ترند فوتبال ایران نیز بوده است. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر شد که در بازی پرسپولیس و النصر مهدی ترابی در بخشی از این چمن فرو رفت و دچار پیچ‌خوردگی شد.

در این بین شایعه عجیبی هم پیرامون چمن ورزشگاه آزادی وجود داشت. اینکه شرکت توسعه و تجهیز آب دریاچه چیتگر را به دریاچه آزادی منتقل و با همان آب، زمین چمن را آبیاری کرده است.

اما شرکت توسعه با تکذیب انتقال آب از چیتگر به دریاچه آزادی، اعلام کرده که کاهش کیفیت زمین به دلیل پایان عمر چمن این ورزشگاه است که ده سال بیشتر از عمر مفید خدمات ارائه کرده است.

به

این ترتیب تنها راه اصلاح، تعویض چمن و کشت چمن تازه خواهد بود که این به منزله تعطیلی چند ماهه ورزشگاه آزادی و انتقال بازیهای پرسپولیس و استقلال به محلی دیگر است.

بیانیه شرکت توسعه را میخوانید:

«اخیرا شایعه‌ای در فضای مجازی درباره آلودگی آب دریاچه آزادی به دلیل انتقال آب دریاچه چیتگر به این دریاچه و همچنین مشکل چمن ورزشگاه آزادی به دلیل آبیاری با آب دریاچه آزادی منتشر شده که نه تنها اساسا کذب و در جهت سیاه‌نمایی تلاش‌های شرکت توسعه و نگهداری در بازسازی ورزشگاه آزادی بوده بلکه بر اساس آزمایش‌های ادواری آب مخازن و دریاچه آزادی در وضعیت سلامت و مطلوب قرار دارد.
لذا به اطلاع جامعه محترم و آگاه ورزش می‌رساند کاهش‌ سطح آب دریاچه آزادی به دلیل گرمای کم‌سابقه تابستان سال جاری و همچنین کاهش دبی آب چاه‌های پشتیبان دریاچه بوده که با تدبیر وزیر محترم ورزش و جوانان و مساعدت وزیر محترم نیرو مشکل چاه‌ها در حال برطرف شدن بوده و به تدریج با برگشت چاه‌ها به چرخه‌ی آبدهی، وضعیت سطح آب دریاچه نیز در حال بهبود است به طوری که‌ طی ماه گذشته سطح آب تقریبا ۳۵ سانتی‌متر  افزایش داشته است.
در خصوص چمن ورزشگاه آزادی نباید فراموش کنیم که بیش از ۱۰ سال از عمر مفید چمن ورزشگاه آزادی سپری شده و وقت تعویض آن فرا رسیده است.
در بازسازی ورزشگاه آزادی، تعویض چمن نیز در برنامه کاری قرار دارد و تا آن زمان، به موازات  اقدامات احیایی چمن فعلی نیز با مشورت افراد خبره در حال انجام است».

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10940

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها