دومین قهرمانی تیم ملی با قلعه نویی

تیم ملی فوتبال کشورمان دومین قهرمانی متوالی خود در جام های چهار جانبه را به دست آورد.

به گزارش دبل استار، تیم ملی فوتبال کشورمان که بعد از قهرمانی در مسابقات کافا برای آماده سازی و حضور پرقدرتمند در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ در مسابقات چهارجانبه اردن شرکت کرده بود موفق شد در فینال این مسابقات قطر را با نتیجه چهار بر صفر شکست دهد و به قهرمانی برسد.

تیم ملی در حالی به مصاف قطر رفته بود که نسبت به بازی گذشته مقابل اردن امیر قلعه نویی تصمیم گرفت دست به چند تغییر در ترکیب تیم ملی بزند و از میلاد محمدی و مرتضی پورعلی گنجی به جای احسان حاج صفی و محمد حسین کنعانی زادگان بهره ببرد.

دو تیم در نیمه اول بازی محتاطی را در دستور کار قرار داده بودند و توپ اکثراً در میانه میدان می چرخید و تیم ملی مالکیت توپ بیشتری را نسبت به عنابی ها داشت تا نیمه دوم قطری ها سعی کردن با بستن فضاها اجازه نزدیک شدن بازیکنان تیم ملی به دروازه شان را ندهند تا این که بعد از مصدومیت شدید مرتضی پورعلی گنجی و آمدن کنعانی زادگان به جای او در قلب دفاع سرانجام تیم ملی روی یک ضربه کرنر موفق شد با ضربه سر کنعانی زادگان قفل دروازه عنابی ها را باز کند و بعد از آن علیرضا جهانبخش ، سردار آزمون و دوباره خود کنعانی زادگان موفق به گلزنی شدند تا تیم ملی توانسته باشد در کمتر از ۱۰ دقیقه نسخه کارلوس کی روش و عنابی ها را پیچیده باشد و به برتری و مقام قهرمانی این تورنمت رسیده باشد.

نکته جالب توجه این بازی نقش مدافعان تیم ملی بود که روی هر چهار گل تیم ملی نقش داشتند و توانستند با زدن دو گل توسط محمد حسین کنعانی زادگان و دادن ۴ پاس گل توسط رامین رضاییان و میلاد محمدی مدافعان کناری تیم ملی در این پیروزی پرگل سهم بزرگی داشته باشند.

قلعه نویی سرمربی تیم ملی از زمان حضور مجددش در تیم ملی به جز تساوی مقابل روسیه تاکنون موفق شد در تمام بازی ها به برتری برسد که همین توقعات و انتظارات را از او برای پایان دادن به طلسم و ناکامی تیم ملی در جام ملت ها بالابرده است.

هر چند تیم ملی در مسابقات چهارجانبه اردن نسبت به مسابقات کافا به بلوغ تاکتیکی و شناخت تاکتیکی بهتری از یکدیگر رسیده بودند و برتری پر گل مقابل عنابی ها که از قهرمانان دوره های گذشته جام ملت ها بود را می‌توان به فال نیک گرفت اما نباید پیروزی‌ مقابل آن ها را به منزله ی برتری مقابل تیم های قدرتمند آسیا دانست و از ترمیم و رفع نقاط ضعف مان غافل شویم تا ما را از هدف و خواسته اصلی مان دور کند.

قلعه نویی در بازگشت مجددش به تیم ملی تاکنون ۹ بازی هدایت تیم ملی را برعهده داشت که موفق شد به ۸ پیروزی مقابل تیم‌ های کنیا، افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان، بلغارستان، آنگولا ، اردن و قطر برسد و تنها تساوی اش مقابل روسیه رقم خورد.

این در حالی است که تیم ملی تاکنون موفق شد ۲۹ بار گلزنی کند و تنها ۵ بار دروازه ش باز شد.

منبع خبر : صابر مهدویان

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11611

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها