یامگا سلطان پنالتی‌های لیگ برتر ایران

یامگا با 14 پنالتی بهترین پنالتی زن استقلال در تاریخ لیگ برتر فوتبال است.

به گزارش دبل استار، کوین یامگا با پنالتی که مقابل گل‌گهر سیرجان به ثمر رساند آمار خاصی از خود در زدن ضربات پنالتی به جای گذاشته است. او با زدن گل استقلال در سیرجان از روی نقطه پنالتی، تعداد گل‌های خود در لیگ برتر به گل‌گهر سیرجان را به عدد ۵ رساند تا از این حیث رکوردار باشد.

کوین یامگا در سومین فصلی که برای استقلال به میدان می‌رود با ۱۴ گل از روی نقطه پنالتی، با عبور از امید ابراهیمی، اکنون بهترین پنالتی زن استقلال در تاریخ لیگ برتر فوتبال کشورمان می باشد.

این بازیکن فرانسوی که بدون تردید و با اذعان کارشناسان فوتبال کشورمان بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر در فوتبال کشورمان بوده، علاوه بر تخصص در زدن ضربات پنالتی یک خصوصیت مهم دیگری هم دارد و آن این است که با اخلاق خوب خود و بازی در چند پست مختلف بقولی آچار فرانسه سرمربیان استقلال در این سال‌ها در لیگ برتر بوده است.

بعد از یامگا که با ۱۴ پنالتی بهترین پنالتی زن استقلال می باشد، امید ابراهیمی و محمد نوازی با ۱۳ و ۱۱ پنالتی که وارد دروازه حریفان کرده اند در رده‌های دوم و سوم لیگ برتر فوتبال کشورمان قرار دارند.

یامگا اکنون با ۲۱ گل زده بهترین گلزن خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران می باشد و او فقط چند گل با شیخ دیاباته فاصله دارد که اگر در نیم فصل دوم هم با همین منوال بکار خود ادامه دهد او بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال را نیز به نام خود خواهد کرد.

این بازیکن فرانسوی بعنوان یک شخصیت جنتلمن در نزد هواداران فوتبال ایران و بخصوص باشگاه استقلال شناخته می شود که همین مرام و معرفت این بازیکن باعث شده تا هواداران استقلال متفق‌القول او را بعنوان یک بازیکن بااخلاق و فوتبالیست باکلاس بالا از نظر فنی دوست داشته‌ باشند.

نویسنده خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13242

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها