استقلال، متضرر قانونی که زیر پا گذاشته شد

تنها تیمی که از رعایت قانون سقف بودجه ضرر کرده استقلال است.

به گزارش دبل استار، فوتبال ایران اگر آورده ای داشته باشد، تنها بدهی های میلیاردی و پرونده های باز در فیفاست. از این رو در ابتدای بیست و سومین فصل برگزاری لیگ برتر، قانونی تحت عنوان “سقف بودجه” گذاشته شد تا باشگاه های همواره مقروض، از بستن قراردادهایی که بعدها از پس پرداخت آن برنمی آیند، خودداری کنند.

قانونی که البته کمابیش رعایت نشد؛ تا آنجا که تیمی همچون سپاهان با رد کردن سقف بودجه و جذب بازیکنان مدنظر، تا دندان مسلح وارد لیگ بیست و سوم شود.

نکته جالب اما اینجاست که در ابتدا از این تیم به دلیل چنین تخلفی امتیاز کسر شد اما امروز و با اعلام کمیته استیناف، امتیازات کسر شده بازگردانده شد!

اتفاقی که تنها نشان از زیر پا گذاشتن و بی اعتبار کردن قانونی دارد که فدراسیون فوتبال آن را وضع کرده است.

سوال اما اینجاست که آیا اصولا چنین قانونی اعتبار دارد یا خیر؟ اگر اعتبار دارد، چگونه است که برخی تیم ها با زیر پا گذاشتن آن، مجازات نمی شوند؟ از همه عجیب تر اینکه بعد از مجازاتی که خود فدراسیون آن را مشخص کرده است، متخلفان مشمول بخشش و امتیازات کسر شده بازگردنده می شوند!

بالاخره این تیم ها متخلف هستند یا خیر؟

مگر غیر از این است که این تناقضات تنها نشان از این دارد که اعضای کمیته های مربوطه به عدم تخلف استقلال پی برده و متعاقب آن ماجرای کسر امتیاز از آبی ها منتفی است؛ پس برای جلوگیری از واکنش های احتمالی سایر تیم ها، چنین رأیی صادر کرده اند؟

با نگاهی به این ماجرا به وضوح مشخص می شود که متضرر اصلی این اتفاقات قطعا استقلال است. تیمی که از ابتدا با فشارهای مدیریت مبنی بر رعایت این قانون مواجه شد. اختلافات سرمربی و مدیرعامل و عدم جذب بازیکنان مدنظر کادر فنی نیز تنها گوشه ای از اتفاقاتی است که استقلال از ابتدای این فصل با آنها مواجه بوده است.

نکته قابل تامل اینکه جواد نکونام، سرمربی استقلال، بر این نکته که رد کردن سقف بودجه و کسر امتیاز به مراتب بهتر از عدم جذب بازیکنان مدنظر کادرفنی است، تاکید کرده بود.

با این حال اما استقلال از معدود تیم هایی است که به این قانون پایبند بوده. اتفاقی که در نهایت به ضرر این تیم تمام شد؛ چرا که گویا در فوتبال ایران تنها چیزی که اهمیت ندارد، قوانین است.

 

نویسنده خبر :  سحر صیدی بانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13243

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها