لیگ بیست و سوم، رکورد زد؛

معضلی به نام پارگی رباط صلیبی

لیگ بیست و سوم از حیث پارگی رباط صلیبی رکورد زد.

به گزارش دبل استار، ورزش و مصدومیت دو لبه یک شمشیر هستند؛ به طوری که وجود یکی بدون دیگری تقریبا محال به نظر می رسد. یکی از بدترین انواع مصدومیت به خصوص در فوتبال، پارگی رباط صلیبی است؛ مصدومیتی که حداقل بازیکن را شش ماه از حضور در میادین محروم خواهد کرد.

پارگی رباط صلیبی عوامل مختلفی همچون بازی روی چمن مصنوعی، خیس یا خشک بودن زمین، عدم آمادگی بازیکن و.. دارد. در کشور ما که علاوه بر زمین های تمرین، زمین های مسابقه نیز وضعیت مطلوبی ندارند، این نوع مصدومیت شایع تر است.

طبق تحقیقات انجام شده، پارگی رباط صلیبی علاوه بر عوامل ذکر شده، با پست بازیکنان نیز ارتباط دارد؛ به طور مثال بازیکنانی که در پست دفاع فعالیت دارند، به دلیل بازگشت های سریع و تکل روی پای رقبا، احتمال پارگی رباط بیشتری دارند. البته این مشکل تنها به فوتبال ایران محدود نمی شود و در همه نقاط دنیا نیز بازیکنان بزرگ و بعضا حرفه ای، دچار چنین مصدومیتی می شوند. یک نمونه بارز آن کوین دی بروینه، هافبک تیم منچسترسیتی است که از ابتدای فصل دچار پارگی رباط صلیبی شده است. نمونه دیگر تیبو کورتواست که علی رغم پست دروازه بانی اما با پارگی رباط صلیبی مواجه شده است.

در فوتبال ما اما لیگ بیست و سوم را می توان از این حیث رکورددار به حساب آورد؛ چرا که با وجود گذشت تنها ۴ ماه از مسابقات لیگ برتر، ٨ بازیکن با پارگی رباط صلیبی، ادامه لیگ را از دست داده اند.

سجاد بازگیر، علیرضا خدادادی، آرش قادری، یاسین سلمانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، ایوب کلانتری، سبحان خاقانی و حالا مرتضی تبریزی، ٨ بازیکنی هستند که دچار پارگی رباط صلیبی شده اند. در بین این اسامی، سبحان خاقانی برای بار دوم دچار این نوع مصدومیت ‌شده است. در بین این اسامی، ٢ بازیکن از تیم پرسپولیس هستند که در نوع خود جالب توجه است.

البته هستند کسانی که با پارگی رباط صلیبی از ناحیه هر دو پا مواجه ‌شده اند؛ نزدیکترین نامی که به ذهن می رسد، داریوش شجاعیان، بازیکن اسبق استقلال است که به فاصله کوتاه با پارگی رباط صلیبی از هر دو پا مواجه شد.

پارگی رباط صلیبی مصدومیتی است که می‌تواند عمر فوتبالی یک بازیکن را کوتاه و یا او را وادار به خداحافظی دائمی با مستطیل سبز کند.

منبع خبر :  سحر صیدی بانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12696

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها