ثبات غیر عادی عامل موفقیت تیم خاص

لازمه موفقیت هر تیم ابزار لازم و امکانات کافی در سایه ثبات ممکن می گردد.

به گزارش دبل استار، در فوتبال پرهزینه اما کم درآمد ایران، تمام نگاه ها به سمت دو قطب اصلی و پرطرفدار دوخته شده است.

اگرچه بارها به اثبات رسیده که تیم های صنعتی و متمول با مدیران دولتی یا غیر دولتی و مالکان خصوصی، بسیار بیشتر از سرخابی ها هزینه داشته اند اما رویدادهای مالی این دو تیم بیشتر مورد ارزیابی قرار گرفته است .

در چند سال گذشته یا به طور واضح در یک دهه گذشته، پرسپولیس به علل مختلف صاحب عناوین متعدد داخلی و جام های رنگارنگ گردید.

برای چرایی این موفقیت عوامل متعددی را می توان ذکر کرد.

اگر ثبات را یکی از مهمترین عوامل موفقیت هر تیمی در نظر بگیریم قطعا درپرسپولیس این ثبات نقش بسیار پررنگی را ایفا نموده است.

در این یادداشت این عوامل را بررسی می کنیم:

از بعد فنی اگر شرایط پرسپولیس را بررسی کنیم یحیی گل محمدی ، کالدرون و برانکو در این یک دهه تقریبا زمامدار این تیم بوده اند تا جایی که برخی کارشناسان عنوان معمار فوتبال را به برانکو بابت ساختار و نوع بازی و قهرمانیهای کسب شده داده اند.

درحالی که در استقلال در این یک دهه قلعه نویی، مظلومی،  منصوریان،  میک در موت،شفر ، استراماچونی،  فرهاد مجیدی ، محمود فکری،  ساپینتو پرتغالی و جواد نکونام سکاندار فنی بوده اند.

با یک مقایسه ساده مشخص شد چه تفاوتهایی میان این دو تیم وجود دارد.

وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی هر دو باشگاه، هیچ وقت نگاه یکسان و عادلانه ای را در قبال این دو تیم نداشته است.

انتخاب مدیران و حیطه اختیارات آنها که توسط وزیر انتخاب و معین می گردد نقطه ابهام بزرگی را در ذهن هواداران استقلال ایجاد کرده است.

مشکلات مالی و بحث اسپانسر و نحوه قرارداد با آنها و نوع هزینه کرد این منابع هم میان این دوتیم همیشه متفاوت بوده است .

در پرسپولیس همواره حفظ یاران کلیدی و موثر و شاخص در سر لوحه قرار گرفته، در استقلال به اندازه یک تیم کامل ستاره ها و مهره های تاثیر گذار به راحتی آب خوردن توسط مدیران دست نشانده وزارت، از استقلال فراری داده شده اند.

در پرسپولیس همیشه یک راه حل فوری و عاجل برای رهایی از مشکلات مالی فراهم می گردد. وام های بلا عوض، ذخایر صندوق های باز نشستگی، واریز های اشتباه  بانکها و موسسات مالی و اعتباری، هوادار متمول و ناشناس ، عدم ورود به صورتحسابها و اسناد مالی باشگاه، کمکهای خاص و ویژه دفاتر و دولت و شخص وزرای خارجه، ارتباطات، و حتی شخص رئیس جمهور برای حل وفصل مشکلات سرخپوشان و رفع بحران ها .

اما این طرف در استقلال برای پرداخت بدهی مربی خارجی اینقدر تعلل به خرج داده می شود که کار از کار گذشته، و قهرمان بی شکست ایران به راحتی از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف می گردد.

در بحث مشکلات داوری و سود و زیان باشگاه ها در این امر، باز هم این پرسپولیس بوده که بخصوص در فصلی که گذشت از اشتباهات داوری سود فراوانی برده، و در طرف مقابل استقلال از اشتباه داوری ضربات جبران ناپذیری پذیرفته که منجر به از دست دادن قهرمانی شده است.

در بحث رسانه های مستقلی که در کشور قلم میزنند نیز کفه حمایت به سمت سرخپوشان سنگین تر می باشد.

هرجا که مشکلات مالی و اشتباهات داوری بر علیه سرخپوشان بوده ، این گونه نشریات و رسانه ها حسابی غوغا کرده و اهم فعالیتهای خود را صرف پرداختن به مصائب پرسپولیس کرده  واز استقلال غافل شده و حتی کار به جایی رسیده که ساخت و تولید محتواها و گزارشات خود را به این تیم اختصاص میدهند .

در پایان موفقیتهای پرسپولیس اتفاقی نبوده و برپایه عوامل متعددی شکل گرفته که ثبات غیر عادی و خاص از مهمترین علل آن می باشد.

منبع خبر : رضا یغمایی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10178

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها