بازگشت امتیازات کسر شده‌؛

استقلال تنها مجری دستورالعمل فدارسیون و سازمان لیگ

استقلال که از قانون سقف بودجه متضرر شد در بیانیه خود هم اعلام کرد دیگر به قوانین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال پایبند نخواهد بود و تنها تابع قوانین فیفاست.

به گزارش دبل استار، در ابتدای فصل بیست و سوم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال دستورالعملی را تعیین کردند به نام «قانون سقف بودجه» تا به اصطلاح باشگاه‌ های لیگ برتری در چارچوب مشخص‌تری برای بستن تیم خود هزینه کنند.

با گذشته چند هفته از لیگ برتر و شکایت تیم‌ها از سپاهان به دلیل عدم رعایت سقف قرارداد، ۴ امتیاز از آن کسر شد و پس از مدتی با موردی مشابه پرسپولیس هم با کسر یک امتیاز روبرو شد.

حالا پس از گذشته چند ماه و صدور رأی کمیته استیناف این امتیازات به حساب دو باشگاه مذکور واریز شد و سپاهان با دو امتیاز و یک بازی کمتر از استقلال در صدر جدول قرار گرفت.

نکته اما اینجاست که قوانین و دستورالعمل ها اگر برای رعایت کردن وضع می‌شوند چرا در ابتدا زیر پا گذاشته شده و سپس با خاطی آن برخورد جدی نمی‌شود؟

کسر امیتاز از دو باشگاه به دلیل تخلف و بازگردان امتیاز به آنها تنها این منظور را می‌رساند که سازمان لیگ و در راس آن فدراسیون فوتبال، علی‌رغم وضع قوانین بر تخلف باشگاه‌ها چشم‌پوشی کرده و هیچ قاطعیتی در این مورد از خود نشان نداده است.

این ماجرا به طوری است که نه تنها تیمی چون استقلال، که دیگر تیم‌های لیگ برتری از آن متضرر شدند و باز هم قدمی در رعایت و اجرای عدالت در این لیگ برداشته نشد. بنابراین لغو امتیاز کسر شده از این دو باشگاه این پیام را در بر داشت که دیگر تمایلی برای مقابله با تخلفات وجود ندارد.

پس از صدور رأی کمیته استیناف نیز باشگاه استقلال بیانیه‌ی تندی صادر و اعلام کرد که دیگر به قوانین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال پایبند نخواهد بود و تنها تابع قوانین فیفاست.

نویسنده خبر : راضیه شیروانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13246

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها