وقتی «اجبار» به کمک باشگاه‌ها می‌آید؛

رد پای مدیران در حذف تیم‌ها از لیگ قهرمانان آسیا

تیم‌های استقلال و پرسپولیس موفق به کسب مجوز حرفه‌ای نشدند و در نتیجه پشت درب‌های لیگ قهرمانان آسیا ماندند.

به گزارش دبل استار،در جریان فصل بیست و یکم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های استقلال و پرسپولیس موفق به کسب مجوز حرفه‌ای نشدند و در نتیجه پشت درب‌های لیگ قهرمانان آسیا ماندند.

آن زمان اگر چه استقلال پرونده‌ای در خصوص بدهی قطعی در فیفا نداشت اما اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا به مانند امسال در بررسی مدارک باشگاه‌ها عمل می‌کرد، قطعا آبی‌ها راه لیگ قهرمانان شده بودند. این در حالی است که هنوز پس از گذشت دو سال این حذف استقلال بدون پاسخ مانده است.

استقلال که در فصل بیست و یکم موفق شد بدون شکست جام قهرمانی را بالای سر ببرد، قطعی ترین سهمیه آسیا از میان تیم‌های ایرانی را به دست آورد اما در نهایت این تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی بودند که مستقیما پا به میادین لیگ قهرمانان آسیا گذاشتند.

عده‌ای بدهی استقلال به آندره آ استراماچونی را علت اصلی حذف استقلال از آسیا می‌دانند که تا حد زیادی واقعیت دارد اما دلیل اصلی آن، کاهلی و سهل‌انگاری مدیران وقت بوده است که با پرداخت نکردن این بدهی موجب سنگین تر شدن و بالاتر رفتن مبلغ آن شدند که در نهایت پس از اتمام مهلت بارگذاری مدارک باشگاه‌ها این مطالبه مربی سابق آبی‌ها پرداخت شد.

از طرفی دو ماه پیش، حمیدرضا آصفی عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اذعان کرد که”اگر تلاش ارکان فدراسیون و دوستان کمیته بدوی نبود، پرسپولیس هم از حضور در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شد. در روزی که آخرین فرصت برای ارسال تیم ها به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، ساعت ۱۲ شب پرسپولیس از تعلیق در آمد آن هم درست در شب آخر که فرصت بیشتر نبود.”

در ادامه صحبت‌های آصفی، باید اینچنین گفت که کنفدراسیون فوتبال آسیا اگر در این مقوله سختگیرانه تر عمل می‌کرد، شاید سه نماینده فعلی ایران نیز موفق به کسب مجوز حرفه‌ای نشده و در آسیا حضور نداشتند. موردی که رسول باختر کارشناس حقوق ورزشی نیز در یکی از مصاحبه های خود به تازگی به آن اشاره کرد و اینچنین گفت که ” ما تا مجبور نشدیم خیلی کارها را انجام ندادیم” و این بدان معنا است که سهل‌انگاری در ورزش کشور و به خصوص فوتبال باعث ایجاد مشکلات برای تیم‌ها شده و مدیران و مسئولان تا زمانی که به اصطلاح «کارد به استخوان نرسد» کاری از پیش نخواهند برد و مصداق بارز این موضوع آمدن سیستم کمک داور ویدیویی بود که تا زمان الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا، این اتفاق رخ نداد. حال باید دید برای موارد دیگری چون تشکیل تیم بانوان، ورزشگاه اختصاصی و… که از ملزومات مجوز حرفه‌ای است مدیران آن را تا چه زمان به موعد دیگری موکول خواهند کرد و آیا باز هم به مرحله «اجبار» خواهد رسید؟

 

منبع خبر : راضیه شیروانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11084

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها