تقابل نساجی با ناجی

سید مهدی رحمتی و بازیکنانش در تیم فوتبال نساجی مازندران امروز در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف استقلالِ صدرنشین و مدعی جدی قهرمانی می‌روند تا برای فاصله گرفتن از قعر جدول و خروج از بحرانِ طولانی که گریبانش را گرفته دست‌کم یک امتیاز کسب کند.

به گزارش دبل استار، هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور که دیروز با برگزاری ۲ مسابقه آغاز شد، عصر امروز با انجام ۶ مسابقه به پایان می‌رسد که در یکی از این دیدارها تیم فوتبال نساجی مازندران باید از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف استقلال تهران برود.

تقابل امروز استقلال و نساجی با توجه به جایگاهی در جدول دارند برای هر ۲ تیم اهمیت زیادی دارد؛ استقلال که سه بازی اخیرش در لیگ برتر را با تساوی پشت‌سر گذاشته و فرصت برد و فاصله گرفتن از رقبایش در صدر جدول را از دست داده فقط به کسب پیروزی فکر می‌کند و نساجی برای در جا نزدن در قعر جدول باید هر چه در توان بگذارد تا دست‌کم یک امتیاز از صدرنشین رقابت‌ها کسب کند.

نساجی که پس از برد مقابل استقلال خوزستان این امیدواری را در هواداران ایجاد کرده بود تا بتواند در مقابل شمس‌آذر قزوین هم یک برد کسب کند و با صعود چهار پله‌ای از قعر جدول جدا شود، نتوانست این فرصت را غنیمت بشمرد و همچنان با ۹ امتیاز از ۱۱ مسابقه‌ای که برگزار کرده در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد. رحمتی و بازیکنانش از ابتدای فصل تا کنون فقط در ۲ مسابقه خانگی مقابل صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان موفق به کسب برد شدند و ۶ شکست و سه تساوی هم در کارنامه دارند. اما حریف امروز آن‌ها از ۱۲ مسابقه با هفت برد و چهار تساوی ۲۵ امتیاز کسب کرده و صدرنشین است.

تقابل نساجی با ناجی

تقابل ۲ سرمربی استقلالی در ورزشگاه آزادی و مسابقه‌ای که یک پای آن استقلال است، جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

دیدار امروز استقلال و نساجی از منظر پیشینه سرمربیان ۲ تیم نیز قابل توجه است. سید مهدی رحمتی باید امروز به دنبال شکست تیمی باشد که سال‌ها درون دروازه آن ایستاد و کاپیتانی‌اش را به عهده داشت و بخش مهمی از اعتبار و شهرت فوتبالی‌اش را از همین تیم به دست آورد. رشید مظاهری دروازه‌بان این فصل نساجی هم پیشینه سنگربانی برای آبی‌های پایتخت را دارد و امروز باید مقابل این تیم بایستد.

در مقابل هم شرایط تقریبا مشابه است. جواد نکونام با هدایت نساجی و رساندن این تیم به لیگ برتر در دنیای سرمربیگری نخستین موفقیت خود را کسب کرد و پا به عرصه سرمربیگری در لیگ برتر فوتبال کشور گذاشت. نکونام که پیش از هدایت نساجی، سرمربیگری خونه‌به‌خونه بابل را بر عهده داشت پس از پیوستن به نساجی توانست رویای ۲۴ ساله هواداران این تیم را محقق کند و به یکی از چهره‌های جاودانه ۶۴ ساله باشگاه نساجی تبدیل شود.

نساجی امروز کار دشواری برای باز کردن دروازه حریف دارد. استقلال دز ۱۲ مسابقه‌ این فصل هفت گل دریافت کرده و پس از پرسپولیس قدرتمندترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. نساجی هم که در ۱۱ مسابقه فقط ۹ گل وارد دروازه حریفان کرده، پس از استقلال خوزستان دومین خط حمله ضعیف لیگ را به نام خود ثبت کرده است. در تقابل دومین خط حمله ضعیف لیگ با دومین خط دفاع مستحکم مسابقات این فصل، طبیعی است که کار برای گلزنی نساجی بسیار دشوار باشد.

آخرین تقابل ۲ تیم سوم خرداد امسال در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی بود که با برد پرگل ۴ – ۰ آبی‌ها به پایان رسید. از آخرین برد نساجی مقابل استقلال هم بیش از ۲۰ ماه می‌گذرد. دیداری در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی ۲ فصل پیش که با برد ۵ – ۴ نساجی در ضربات پنالتی به پایان رسید.

در مجموع ۲ تیم تا کنون ۲۳ بار رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که سه بار نساجی استقلال تهران را شکست داد. ۱۱ بار هم استقلال موفق به شکست نساجی شد و ۹ دیدار نیز بین دو تیم با نتیجه مساوی تمام شد.

بازی امروز استقلال و نساجی را بیژن حیدری قضاوت می‌کند و حسن انتظاری، یوسف مغروری و حمید حاج‌ملک کمک‌های او در این مسابقه هستند.

نساجی پس از مسابقه امروز تا پایان نیم‌فصل سه مسابقه دیگر خواهد داشت که طبق برنامه سوم دی در ورزشگاه شهید وطنی میزبان هوادار می‌شود، ۷ دی دیدار معوقه با پرسپولیس را در تهران برگزار می‌کند و ۱۳ دی مسابقه در هفته پایانی نیم‌فصل در اهواز مقابل فولاد خوزستان به میدان می‌رود.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13115

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها