اشجاری: باشگاه ها به دنبال رقابت عادلانه هستند

بازیکن سابق سپاهان می‌گوید سال‌هاست که فوتبال ایران خودزنی می‌کند و حالا به نمایندگانمان هم در آسیا آسیب وارد می‌کنند.

به گزارش دبل استار، حسن اشجاری درباره رای صادره علیه سپاهان و کسر امتیاز از این تیم اظهار کرد: فکر می‌کنم این رای تا آخر نمی‌ماند. یکی دو تیم دیگر هم قوانین جدید رعایت نکردند. اگر ریز شویم مسائل دیگر باشگاه‌ها را هم باید ببینیم. وقتی در آسیا با باشگاه‌های عربستانی پر هزینه باید بازی کنید، طبیعتا کار سختی دارید و در در این وضعیت گذاشتن سقف قرارداد باعث می‌شود باشگاه‌ها به دنبال فرار از قوانین بروند.

او ادامه داد: این قوانین بدون کارشناسی وضع شده است و طبیعی است که راه فراری برای آن وجود دارد. باشگاه‌ها نمی‌خواهند رقابت ناعادلانه‌ای داشته باشند و سعی می‌کنند برای قهرمانی بجنگند. تبعات این رای لیگ ما را جذاب نمی‌کند. این قانون باعث می‌شود هر سال یک یا دو تیم خاص قهرمان شود.

بازیکن سابق سپاهان اضافه کرد: مثل آن سال شده است که اطلاعات تیم‌هایمان را به ای اف سی می‌دادند و این خودزنی است. این مدل سقف قرارداد و سقف بودجه باعث دور زدن می‌شود چون کارشناسی نشده است. کسانی آن بالا نشستند که فقط خودشان را می‌بینند. این قانون حرفه‌ای نیست و اگر می‌خواهیم وارد فوتبال حرفه‌ای شویم باید ببینیم این سقف قرارداد در لیگ‌های اروپایی چگونه است و در مقابلش چه مزایایی برای تیم‌ها گذاشته‌اند. ما فقط قوانین را وضع کردیم که به ضرر بسیاری از تیم‌هاست.

او با بیان اینکه «من ۲۵ سال در لیگ بازی کردم اما حالا نه دفترچه بیمه و نه شرایط خوبی دارم» عنوان کرد: بازیکن باید ۲۰ میلیارد هزینه کند تا بتواند یک خانه در تهران بخرد. اگر نداشته باشد چه کند؟ فوتبال، ورزش ساده‌ای نیست و فوتبالیست‌ها زحمت می‌کشند. ببینید هر کسی در هر حرفه‌ای مهارت داشته باشد، طبیعتا قرارداد بهتری هم می‌بندد. چرا فوتبالیست نباید درآمد خوب داشته باشد؟

اشجاری درباره وضعیت فنی سپاهان گفت: با این رویه سپاهان در آسیا ضربه می‌خورد. سپاهان اگر از ۵، ۶ بازیکنش استفاده نکند، آسیب زیادی به تیمش وارد می‌شود. متاسفانه خودزنی کردیم. این تیم فرم خوبی دارد و انتظار داریم در آسیا موفق ظاهر شوند. با این حال این نوع حواشی به تیم آسیب وارد می‌کنند و در نهایت باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

او در پایان درباره تقابل نساجی و پرسپولیس مقابل حریفان آسیایی گفت: بازی نساجی آسانتر است. البته دما و فشار در کشور هند شاید کار دست این تیم دهد اما نساجی به دنبال این است که در این دیدار شکست نخورد. پرسپولیس یک تیم قابل احترام است. جذابیت حضور رونالدو روی تیم تاثیر نمی‌گذارد چون در پرسپولیس کار تیمی خوبی انجام می‌شود و تجربه بازیکنان این تیم به آن‌ها کمک می‌کنند. اینکه بعضی از بازیکنان پرسپولیس در تیم ملی مقابل رونالدو بازی کردند بسیار به تجربه آن‌ها اضافه کرده است و به نظرم اگر این خودزنی‌ها ادامه پیدا نکند، پرسپولیس می‌تواند نتیجه بگیرد.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10780

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها