٩ سال از آسمانی شدن مظلومی گذشت

غلام‌حسین مظلومی در یکی از پر افتخارترین و خاطره انگیزترین تیم های تاج ، استقلال حضور داشت.

به گزارش دبل استار، سال ۱۳۴۷ به تیم تاج پیوست، ٩ سال برای این تیم به میدان رفت، در سال ١٩٧١ با این تیم به اولین قهرمانی قاره ای دست یافت و با نواختن ۵ گل، عنوان آقای گلی را تصاحب کرد.

در یکی از پر افتخارترین و خاطره انگیز ترین تیم های تاج / استقلال حضور داشت.

۳ آقای گلی در لیگ تخت جمشید (دوره اول ۱۵ گل/دوره دوم ۱۰ گل/ دوره چهارم ۱۹ گل) و سه دوره با تاج در جام میلز با ۲۶ گل، آقای گل شد.

اگر منصور پورحیدری و ناصر حجازی برای استقلالی ها اسطوره هستند، غلام‌حسین مظلومی نیز یکی از درخشان ترین بازیکنان تاریخ ٧٨ ساله این تیم به شمار می رود.

٩ سال پیش در ٢۵ آبان ماه ١٣٩٣ و پس از مبارزه با بیماری سرطان، استقلالی ها را تنها گذاشت تا یکبار دیگر جای خالی پیشکسوتانی چون او به چشم آید.

کافی است صفحات تاریخ را ورق زده تا به نقش و تاثیر مظلومی در رقم خوردن افتخارات این تیم پی ببریم. شاید اگر سرطان سراغ استقلالی ها را نمی گرفت، علاوه بر منصور خان و ناصر خان، غلامحسین خان مظلومی نیز کنار این تیم می ماند تا هر کس به خود اجازه ندهد به این تیم صدمه بزند.

در روزهایی که شاهد از خودگذشتگی کادر فنی و بازیکنان برای یکدیگر و استقلال هستیم، بودن پیشکسوتانی چون غلام‌حسین مظلومی نیز می توانست تسلی خاطر باشد تا او نیز شاهد اتحاد تیمی باشد که برایش از جان مایه گذاشت.

 

منبع خبر : سحر صیدی بانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12282

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها