قرارداد باشگاه استقلال با کوین یامگا عاری از مشکل است

دو مسئول صاحب‌نظر در ماجرای قرارداد یامگا و باشگاه استقلال، ابهامات در این خصوص را روشن کرده است.

به گزارش دبل استار،صبح روز دوشنبه تصاویری از قرارداد کوین یامگا با باشگاه استقلال در شبکه‌های اجتماعی با این محوریت دست به دست شد که با توجه به اینکه درآمد خالص برای ستاره فرانسوی استقلال در قرارداد درنظر گرفته شده، این موضوع به مثابه پذیرش مالیات بازیکن از سوی باشگاه است و استقلال هم به زودی به صف باشگاه‌هایی که با کسر امتیاز از سوی کمیته انضباطی مواجه شده‌اند، می‌پیوندد.

اتفاقی که برای باشگاه پرسپولیس رخ داد و این باشگاه به دلیل پذیرش مالیات بر درآمد گئورگی گولسیانی در قرارداد با این مدافع گرجستانی، از سوی کمیته انضباطی با جریمه یکصد میلیارد ریالی و کسر یک امتیاز مواجه شد.

این متن فارسی همان قرارداد یامگا است که ظهر امروز رسانه‌ای شد. البته از آنجایی که باشگاه استقلال مبلغ قرارداد یامگا را در نامه ارسالی به سازمان بورس ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرده بود، در قرارداد طرفین عدد ۵۲۰ هزار یورو درج شده که به نظر می‌رسد آبی‌ها قیمت یورو را ۴۸ هزار تومان در نظر گرفته‌اند که کمی پایین‌تر از نرخ بازار آزاد است.

با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد این موضوع به دلایل مختلف برای باشگاه استقلال منتفی است و بعید است به خاطر قرارداد کوین یامگا با استقلال، این باشگاه از سوی کمیته انضباطی با جریمه‌ای مواجه شود.

اولا مطابق با صحبت‌های یکی از مسئولین کارگروه نظارت بر قراردادهای ورزشی فدراسیون فوتبال با توجه به این که قرارداد منعقد شده بین یامگا و استقلال قبل از ابلاغ قانون جدید سازمان لیگ ثبت شده، این قرارداد با تمام شرایط داخل آن، مشمول قوانین جدید نیست و اصطلاحا قانون جدید، عطف به ماسبق نخواهد شد.

این درحالی است که قرارداد گولسیانی با باشگاه پرسپولیس پس از ابلاغ قانون جدید نقل و انتقالات فوتبال ایران و تابستان امسال تمدید شد و از این رو این بازیکن در نهایت با اصلاح قرارداد، مجوز حضور دوباره در ترکیب تیمش را پیدا کرد.

از سوی دیگر، یکی از مدیران رده بالای باشگاه استقلال، در خصوص این موضوع گفت: «گذشته از اینکه قرارداد یامگا با استقلال مربوط به قبل از ابلاغ قوانین جدید است، قرارداد این بازیکن فرانسوی با باشگاه عاری از مشکل است زیرا در قرارداد فی‌مابین، قانون پرداخت مالیات بر عهده بازیکن است. زمانی باشگاه متخلف است که در قرارداد درج شود باشگاه از طرف بازیکن مالیات را پرداخت می‌کند.»

این قرارداد باشگاه استقلال با کوین یامگاست


که الحاقیه آن در شهریور سال گذشته به امضا رسیده است. در این قرارداد، باشگاه استقلال هیچ تعهدی برای پرداخت مالیات وینگر فرانسوی ندارد و آبی‌ها نیز مرتکب تخلفی نشده‌اند که بخواهد منجر به کسر امتیاز آنها شود.

او همچنین ادامه داد: «در این قرارداد فقط در خصوص مبلغ صحبت شده و از مالیات بازیکن هیچ صحبتی به میان نیامده، چرا که اساسا و قانونا مالیات بر عهده بازیکن است، مگر آنکه در قرارداد چیزی خلاف آن ثبت شود که چنین چیزی در این قرارداد درج نشده است.»

بدین ترتیب مشکلی بابت قرارداد کوین یامگا باشگاه استقلال را تهدید نمی‌کند و هواداران این تیم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11742

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها