استقلال باید دربی را به شدت جدی بگیرد

پیشکسوت استقلال گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان نسبت به نتایج رقم خورده در دیدارهای قبل از دربی روی برنده این مسابقه حساب باز کرد بلکه همه چیز به دقایق و لحظات این مسابقه ربط دارد.

به گزارش دبل استار،ادموند اختر مهاجم اسبق استقلال که سابقه گلزنی در دیدار دربی را در کارنامه فوتبالی خود دارد ، درباره دیدار تیم‌های استقلال و فولاد در شهر اهواز اظهار داشت: همیشه مسابقات قبل از دربی بازی‌های بسیار حساس و مهمی هستند و تیم‌ها در این مسابقات با احتیاط بیشتری به میدان می‌روند. بازیکنان دوست دارند قبل از دربی مصدوم نشوند و یا کارت زرد نگیرند تا به سلامت به دربی برسند و بتوانند شانس خودشان را برای حضور در این مسابقه داشته باشند.

وی افزود: با این همه استقلال یک فوتبال کاملاً تهاجمی، فیزیکی و درگیرانه را مقابل تیم فولاد خوزستان به نمایش گذاشت و تلاش کرد تا بازی را با برد به پایان برساند اما این اتفاق برایش رقم نخورد.

وی در پاسخ به این پرسش که در چنین شرایطی چرا پرسپولیس مقابل هوادار با همه توان بازی کرد و سه امتیاز را گرفت اما استقلال نتوانست این شرایط را داشته باشد توضیح داد: نمی‌توانیم شرایط استقلال و پرسپولیس در بازی قبل دربی این فصل را با هم مقایسه کنیم چون پرسپولیس در خانه بازی داشت و استقلال بیرون از خانه. علاوه بر این پرسپولیسی‌ها بعد از شکستی که مقابل الدحیل آورده بودند این بازی برایشان حیثیتی بود و خیلی دوست داشتند توانایی‌های خودشان را به هواداران خودشان اثبات کنند. چون در این چند روز خیلی تحت فشار بودند اما استقلال در اهواز بازی داشت و مقابل هواداران پرشمار حریف باید به میدان می‌رفت.

اختر همچنین درباره تیم فولاد در این دیدار گفت: تیم میزبان استقلال نشان داد که یک تیم جوان و با کیفیت بود. آنها در زمین خودشان می‌خواستند نبازند و هوادارانشان را راضی نگه دارند. برای همین با تمام وجود بازی می‌کردند.

مهاجم قدیمی استقلال در این باره که چرا بلانکو باز هم نتوانست برای استقلال گلزنی کند تاکید کرد: معمولاً مهاجمان خارجی اگر در یکی دو بازی اول شرایط ایده‌آل هواداران را داشته باشند در ادامه هم خوب کار می‌کنند اما معمولاً اگر شروع خوبی نداشته باشند کمی زمان می‌برد تا خودشان را در تیم جدید پیدا کنند. بلانکو هم با شرایط سختی به استقلال پیوست. به یاد داریم که در روزهای اول نمی‌توانست برای استقلال به میدان برود و در تمرینات هم غایب بود.

بازیکن اسبق استقلال که سابقه چندین بار حضور در دیدار دربی را در کارنامه خود دارد درباره بازی پنجشنبه هفته جاری مقابل پرسپولیس توضیح داد: سیستم و شرایط این مسابقه با همه دیدارهای دیگر فرق دارد. اینکه کدام تیم در آستانه این دیدار در جدول بالاست و کدام یک پایین هیچ تاثیری در عملکرد تیم‌ها نخواهد داشت بلکه دربی بازی اتفاقات شانس و لحظه‌هاست. هر تیمی بتواند به درستی از موقعیت‌هایش استفاده کند قطعاً می‌تواند نتیجه دلخواهش را بگیرد. در دربی همه دوست دارند گل بزنند و همه دوست دارند برنده شوند.

اختر در این باره که پیش بینی می‌شود پرسپولیس در شرایط بحرانی‌تری به دربی رسیده بنابراین به احتمال زیاد نتیجه را از دست می‌دهد توضیح داد: حتی اگر پرسپولیس یک تیم ته جدولی بود باز هم نمی‌شد در دربی نتیجه را پیش بینی کرد. با اتفاقات اخیر در لیگ قهرمانان آسیا و حذف این تیم در تهران پرسپولیس زخمی است و استقلال به همین دلیل باید دربی را به شدت جدی بگیرد. این را هم بدانید بازی‌های این دو تیم تا قبل از دربی همه از یاد می‌روند و همه چیز به مسابقه حساس دربی برمی‌گردد. هم استقلال و هم پرسپولیس برای این مسابقه ابتدا می‌آیند که بازی را نبازند و بعد به فکر برنده شدن خواهند بود.

وی در پایان گفت: امیدوارم اتفاقات خوبی برای استقلال در این دیدار رقم بخورد. چون برنده این بازی به لحاظ روحی و روانی در شرایط خیلی خوبی قرار می‌گیرد که می‌تواند تیم را در هفته‌های آینده به شرایط مطلوبی در لیگ برساند. تاثیر برد و باخت این مسابقه به قدری زیاد است که فقط شامل حال بازیکنان نمی‌شود بلکه تا سرمربی و مدیرعامل باشگاه را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12827

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها