اصلی‌ترین سوال هواداران از مدیریت استقلال

لیگ برتر فوتبال کشورمان اولین هفته خود را پشت سر گذاشت و طبق معمول با حاشیه های عجیب و غریبی همراه بود.

به گزارش دبل استار، لیگ بیست‌ و سوم از روز نقل‌وانتقالات و با دستورالعملی به نام سقف بودجه و قرارداد تیم ها و بازیکنان وارد حاشیه و جنجال خود شد و ابتدا اعلام شد که تیم‌ها همه باید تا یک سقف بودجه مشخص در قراردادهایشان استفاده کنند که بعد ۴ تیم لیگ برتری که در آسیا حضور داشتند از این قاعده مستثنی شدند و مصوب شد که آنها ۲۰ درصد بیشتر از سقف بودجه بقیه تیمها می توانند، هزینه کنند.

گویا از روز نخست مشخص بود که این قانون فقط بر روی کاغذ نوشته و در عمل خاصیت اجرایی ندارد. تیم‌های صنعتی که مشکلی از نظر مالی نداشتند و از هر نظر دست شان برای بستن قرارداد با ستاره‌های فوتبال باز بود و در حقیقت این قانون بیشتر برای دو باشگاه بزرگ نوشته شده بود که انگار از وزیر ورزش خواسته شده بود تا از بستن قراردادهای نجومی در این دو باشگاه جلوگیری شود.

به هر حال همه تیم‌ها براساس قانونی که مصوب شده بود، بودجه خود را اعلام کردند و بازیکنان خود را خریدند و هیچ مشکلی هم پیش نیامد و براساس سخنان قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی فقط استقلال بیشتر از حد مجاز از سقف قراردادها عدول کرده که نتوانسته قرارداد چند بازیکن و کادرفنی خود را ثبت کند.

اکنون از مدیریت استقلال باید پرسید که تیم های لیگ برتری اعم از صنعتی، دولتی و خصوصی چگونه توانسته اند، قراردادهایشان را ثبت کنند و فقط باشگاه استقلال که حتی هیچ ستاره بزرگی هم نخریده و در مقابل ۴ ستاره بزرگ لیگ برتر هم که در ترکیب داشته از دست داده است، نمی تواند قراردادهایش را کامل ثبت کند؟

آقای خطیر شما مدیرعامل پرافتخارترین باشگاه ایران در آسیا می باشید و خود را از خانواده استقلال می دانید و از قبل هم در باشگاه استقلال سمت معاونی باشگاه را داشته اید و همه به یاد داریم که بعضا قراردادهای خوبی هم بسته اید که بازیکنانی که ترانسفر شده اند، تا چند بار به باشگاه استقلال سود ترانسفری رسیده است.

پس شما از قبل آگاه بودید و می دانید که زمان برعلیه باشگاه و به خصوص شخص شماست که اول نگذارید تا این کار به دقیقه ۹۰ برسد و دوم هر چه سریعتر و به هر نحوی که بقیه باشگاه ها توانستند قراردادهایشان را به ثبت برسانند، شما نیز این کار را به خوبی و به زودی به سرانجام برسانید.
پر شدن سقف بودجه ۳۰۰ میلیاردی باشگاه استقلال برای حقوق و دستمزد اعضای این تیم در شرایطی اتفاق افتاده که بیشتر تعهدات آبی‌پوشان به قرارداد‌های دوره مصطفی آجورلو برمی‌گردد چرا که مدیرعامل وقت استقلال با ثبت قرارداد‌هایی با ارقام بالا، بخش مهمی از بودجه آبی‌پوشان را به خود اختصاص داده است.

به هر حال چه قرارداد در دوره قبل بوده و یا در این دوره همه به نام استقلال نوشته می شود و آقای خطیر برای رفع این مشکل به نظر بهترین راهکار این است که رابطه کاری خود را با جواد نکونام حل کنید و با رابطه ای که جواد نکونام با رختکن و بازیکنان دارد، می توانید با اتحاد با یکدیگر این مشکل را حل کنید.
اگر این کار را انجام ندهید و فردای ۸ شهریور نتوانید قرارداد بازیکنان را ثبت کنید، بدون تردید بزرگترین نقطه ضعف در کارنامه مدیریتی شما به ثبت خواهید رسید و آن وقت با اعتراض گسترده و به حق هواداران مواجه خواهید شد و بعنوان مدیری که حتی نتوانسته قرارداد بازیکنان سال پیش خود مانند مهری هم ثبت کند، در اذهان عمومی از شما یاد خواهد شد.

در آخر اینکه آقای خطیر شما یک مدیر باسواد و بادانشی هستید، اما برای بعضی کارها فقط داشتن علم مدیریتی کافی نیست، آن هم در فوتبال ما که هیچ چیزش علمی نیست و بهترین کار این است که شما در یک مصاحبه یا بیانیه، برنامه خود برای ادامه کار و ثبت قرارداد بقیه بازیکنان را اعلام کنید تا کار به روز آخر کشیده نشود.

همه هواداران فوتبال بخصوص استقلال به خوبی می دانند که هر تیمی چگونه نام ۲۵ بازیکن را ثبت کرده و برای بعضی بازیکنان پول رضایت نامه به دلار و یورو هم پرداخته است و چگونه است که آنها این کار را بدون مشکل انجام داده اند و حتی تا دو برابر بودجه برای تیم های خود هزینه کرده‌اند و هیچ کسی هم با آنها کاری ندارد و فقط باشگاه استقلال، نتوانسته نام بازیکنانی که با آنها قرارداد امضا کرده هم به ثبت برساند.
مدیریت باشگاه بهتر از همه آگاه است که این قرارداد چه ثبت بشود یا نشود، بازیکنان پول خود را دریافت می کنند و بهتر است هر چه سریعتر برای رفع این مشکل، هر کار و برنامه عملی دارد، سریعا عملی نماید.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=9906

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها