گروسی:

مزیت VAR این بود که اینبار حق استقلال مثل بازی‌های قبلی خورده نشد

مهاجم اسبق استقلال گفت: در دربی خجالت کشیدند از صحنه آخر در محوطه جریمه پرسپولیس هم بگذرند و پنالتی نگیرند!

به گزارش دبل استار، محسن گروسی، در مورد دربی ۱۰۲، اظهار داشت: از نظر فنی زیاد نمی‌توان صحبت کرد چون بازی بار فنی آنچنانی نداشت. هرچند پرسپولیس در نیمه اول مقداری بهتر کار کرد اما در نیمه دوم استقلال صاحب توپ و زمین بود. تنها روی یک اشتباه بچه گانه دروازه استقلال باز شد و مدافع نباید به آن شکل پاس به عقب می‌داد.

وی افزود: با اینحال بعد از گل، استقلال دوباره به سمت دروازه حریف حمله ور شد و فشار آورد. اگر بازیکنان کمی دقت می‌کردند در همان دقایق پایانی هم می‌توانستند گل دوم را بزنند و برنده از زمین خارج شوند. درکل شرایط طوری رقم خورد که بازی با تساوی به پایان رسید که این نتیجه به ضرر هر ۲ تیم بود.

مهاجم اسبق استقلال در خصوص روند استقلال طی ۱۲ هفته، گفت: باید به این تیم که با این حجم مشکلات، اینطور بازی می‌کند، خسته نباشید گفت. از روز اولی که نکونام این تیم را تحویل گرفت، با مشکلات دست و پنجه نرم کرد و این مشکلات الان هم کم و بیش ادامه دارند. نکونام تا الان کار بزرگی کرده و تیمش جزو مدعیان اصلی است. اگر تیم مدیریت بهتری داشته باشد، می‌تواند نتایج بهتری هم بگیرد.

گروسی درخصوص حرف و حدیث‌هایی که پیرامون استفاده از VAR در دربی مطرح شده، عنوان کرد: در چند صحنه در محوطه جریمه پرسپولیس اتفاقاتی افتاد که حتی بررسی نکردند. مانند لحظه‌ای که توپ به دست ترابی خورد یا بلانکو را بغل کردند. حداقل می‌شد بازبینی کنند اما به راحتی از آن‌ها گذشتند. به نظرم از صحنه آخر هم خجالت کشیدند بگذرند و برای استقلال پنالتی نگیرند!

وی افزود: مزیت VAR این بود که اینبار حق استقلال مثل بازی‌های قبلی خورده نشد. در مسابقاتی که  استقلال تا الان پشت سر گذاشته، چند پنالتی گرفته نشد. در این بازی هم همانطور که گفتم خجالت کشیدند پنالتی لحظات آخر را نگیرند! استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی باعث شد مقداری از حق استقلال خورده نشود!

پیشکسوت استقلال درمورد هجمه‌هایی که پس از بازی به استقلال وارد شد مانند شایعه خوشحالی رئیس کمیته داوران یا اصرار برای پخش مکالمات اتاق VAR به طوریکه به نظر می‌رسد از این مکالمات اطلاعاتی وجود دارد، گفت: به نظر من اگر هم خداداد افشاریان خوشحالی کرده، به خاطر ۲ پنالتی بود که برای استقلال گرفته نشد. در واقع خوشحالی او اگر هم درست باشد برای تیم مقابل بوده نه استقلال، این را براساس صحبت‌های خودش می‌گویم که گفته بود من ۲ سال این تیم را قهرمان کردم یا؛ اگر بگویم پنالتی استقلال درست بوده پرسپولیس ناراحت می‌شود!

گروسی تصریح کرد: مکالمات را برای چه پخش کنند؟ مگر فیلم سینمایی است که سلام و علیک داوران یا حرف‌هایشان را پخش کنند؟ در اروپا و در مسابقات مهم می‌بینیم که صحنه یکبار بازبینی می‌شود، داور تصمیمی می‌گیرد و همه چیز تمام می‌شود. هیچ کس حرفی نمی‌زند. اگر به VAR اعتقاد داریم باید مطیع بودن و احترام به تصمیمات داوری را یاد بگیریم.

وی در مورد اینکه سرمربی پرسپولیس بعد از بازی اعلام کرد با این شرایط بهتر است VAR نباشد، اظهار داشت: قطعا نباشد برایشان بهتر است چون خیلی مسائل دیده نمی‌شوند. این‌ها بهانه است که بگویند این سیستم در ایران استفاده نشود تا هرکاری دوست دارند انجام بدهند. اگر مثلا این سیستم در بازی با گل گهر بود، اتفاق دیگری می‌افتاد. اتفاقا استفاده از VAR همانطور که در دربی دیدیم کمک می‌کند تا حق تیمی خورده نشود.

کارشناس فوتبال درخصوص اینکه در دیدار فردا مقابل نساجی به عنوان بازی پسا دربی، برد راحتی منتظر آبی‌هاست، گفت: هیچ بازی برای یک تیم مدعی قهرمانی راحت نیست. به خصوص مقابل نساجی که مشکلاتی دارد و الان دنبال امتیاز جمع کردن است. این تیم سال قبل قهرمان جام حذفی شده و ۳ امتیاز بازی فردا برایش حیاتی است. شک نکنید با تمام وجود بازی خواهند کرد. همه تیم‌ها همینطور هستند. مقابل تیم‌های مدعی با تمام وجود وارد زمین می‌شوند تا بهترین نتیجه را بگیرند.

وی افزود: قطعا استقلال روز سختی مقابل نساجی خواهد داشت اما اگر مثل بازی‌های گذشته کار کنند، می‌توانند ۳ امتیاز را بگیرند. تیمی که مدعی قهرمانی است باید در همه بازی‌ها امتیازات کامل را بگیرد. این همان کاری است که نکونام در استقلال انجام می‌دهد. باید از حواشی و اتفاقات گذشته دوری کنید. تمام فکر و ذکر شما روی مسائل فنی باشد تا بتوانید در هر بازی همه امتیازت را به دست بیاورید.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13084

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها