رکورد قلعه نویی در برد تیم ملی

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ۶ بازی که هدایت ایران را برعهده داشته رکورد خاصی به جا گذاشته است.

به گزارش دبل استار، تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته در اولین بازی خود در فیفادی شهریور، توانست بلغارستان را در ورزشگاه هریستو بوتف شهر پلودیف یک بر صفر شکست بدهد تا آمارش را در ۶ بازی تحت هدایت امیر قلعه‌نویی به ۵ برد و یک تساوی برساند‌.

هرچند به میانگین سنی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی برای این بازی و همچنین دیدار با آنگولا انتقاداتی وارد شده و حتی این آمار از میانگین سنی شاگردان کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ که سبب شد ایران با میانگین ۲۸/۹ سال، پیرترین جام لقب بگیرد هم بالاتر رفته است اما قطعا اگر نفراتی مثل اللهیار صیادمنش، یاسین سلمانی و محمد امین حزباوی که اکنون همراه تیم امید در ازبکستان برای رقابت‌های گروه E مقدماتی زیر ۲۳ سال حضور دارند ، در فهرست تیم بزرگسالان کشورمان قرار می‌گرفتند این معدل سنی تا حد قابل توجهی پایین می‌آمد.

از طرفی نکته قابل توجه درمورد دوره جدید سرمربیگری قلعه‌نویی در تیم ملی تعداد نفراتی است که در همین ۶ بازی نخستین بازی ملی خود را تجربه‌ کرده‌اند.

شب گذشته محمد دانشگر به دهمین بازیکنی تبدیل شد که برای اولین بار پیراهن ملی را در دومین دوره سرمربیگری قلعه‌نویی در تیم ملی به تن می‌کند.

پیش از این علیرضا علیزاده، شهریار مغانلو، حسین پورحمیدی، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، محمد کریمی، سعید مهری، رضا اسدی و شهاب زاهدی ۹ بازیکنی بودند که در دوره کادرفنی جدید تیم ملی افتخار پوشیدن پیراهن این تیم را در یک بازی بین‌المللی به دست آوردند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10590

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها