سهیل مهدی: شاید خیلی زودتر از مرداد فصل را تمام کنیم

مسؤول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ گفت: به زودی تعطیلات لیگ را جبران می‌کنیم.

به گزارش دبل استار، سهیل مهدی درمورد هجمه‌های ایجاد شده روی خودش و سازمان لیگ به دلیل تعطیلات مداوم لیگ برتر، اظهار داشت: تعطیلات لیگ به دلیل نیازهای تیم ملی امید بود. شرایط را به شکلی فراهم کردیم که این تیم بهترین تدارک را داشته باشد. خوشحال نیستیم تیم امید نتیجه نگرفت اما وظیفه‌ ما همواره از تیم ملی است. می‌پذیرم تاخیری در بحث برگزاری مسابقات داشتیم. خوشبختانه خیلی زود توانستیم این موضوع را مدیریت کنیم. این امکان را دارد در هفته آینده جبران کنیم. امکان دارد با یک یا ۲ اصلاحیه در برنامه این فرصت فراهم شود که بار دیگر با همکاری تیم‌های خوب‌مان سر خط بازگردیم‌. می‌پذیرم شرایط برای تیم‌ها خوب نبود اما وضعیت نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌ملی و … این وضعیت را ایجاد کرد. امیدوارم بتوانیم در همین ابتدای لیگ شرایط را بهتر کنیم‌.

وی درخصوص اینکه پیش از شروع فصل جلسات مختلفی بین او و سرمربیان تیم‌های ملی امید و بزرگسالان برگزار شد اما در نهایت برنامه‌ریزی به ضرر باشگاه‌ها تمام شد و آیا در آن جلسات منافع باشگاه‌ها را هم در نظر گرفتند، توضیح داد: گفتم می‌پذیریم باشگاه‌هایی که در آسیا نیستند یا در تیم امید و تیم ملی بزرگسالان نماینده ندارند، متضرر شدند اما سعی می‌کنیم در همین‌ هفته های ابتدایی این قضیه را جبران کنیم.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ درمورد اینکه امروز اعلام کرد بازی‌های پرسپولیس و استقلال قرار است در ورزشگاه دیگری به جز آزادی برگزار شود و آیا این ۲ تیم از استان تهران خارج می‌شوند، گفت: قرار نیست هیچی تیمی را به زور از ورزشگاه خانگی‌اش خارج کنیم اما اگر بخواهیم اتفاقی مانند بازی پرسپولیس و النصر دیگر در ورزشگاه آزادی نیفتد و با توجه به شرایط اقلیمی به سمت فصل پربارش پیش می‌رویم، اگر پرسپولیس و استقلال بخواهند بازی‌هایشان در ورزشگاه دیگری برگزار شود، این فرصت فراهم می‌شود برای مسابقات ملی و به ویژه لیگ قهرمانان آسیا زمین آزادی شرایط بهتری داشته باشد.

مهدی در واکنش به این موضوع که اگر قرار است دیدار سرخابی‌ها با حضور تماشاگر برگزار شود، سایر استادیوم‌های تهران شرایط میزبانی ندارند، گفت: این موضوع در اختیار باشگاه‌ها است. ما پذیرای پیشنهاد آنها هستیم.

 

وی درمورد اینکه آیا همچنان روی حرفش مبنی بر برگزاری مسابقات این فصل تا مرداد سال آینده هست یا خیر، پاسخ داد: ما گفتیم فصل نهایت تا مرداد طول می‌کشد اما طبق اصلاحاتی که در برنامه انجام می‌دهیم، سعی داریم فصل تا آن زمان نرسد زیرا باشگاه‌ها نمی‌توانند بهره‌وری لازم را داشته باشند و برای لیگ قهرمانان سال آینده نیز دچار مشکل می‌شویم. طبق بازبینی و تعاملی که در برنامه داشتیم ، سعی داریم مقداری این مشکل را جبران کنیم.

مهدی درخصوص اینکه آیا بهتر نیست مانند تمام لیگ‌های حرفه‌ای دنیا، سوپرجام قبل از سوپر فصل برگزار شود، گفت: باید سوپرجام در ابتدای فصل برگزار می‌شد اما در آن زمان با ایام محرم و سوگواری امام حسین(ع) همزمان شد و به احترام آن ایام نتوانستیم در آن زمان بازی را برگزار کنیم. سوپرجام باید قبل از شروع فصل برگزار شود تا تیم‌ها برای شروع مسابقات انگیزه پیدا کنند. پس از آن برنامه‌های تیم ملی دست ما را در برنامه‌ریزی بست و مجبور شدیم روز گذشته آن را برگزار کنیم.

وی درمورد اعتراض مارینوس اوزونیدیس و باشگاه گل‌ گهر نسبت به اتفاقاتی که مانع برگزاری نشست خبری این مربی در پایان بازی با پرسپولیس شد، عنوان کرد: واقعیت این است بلافاصله ورزشگاه را ترک کردم و این موضوع را از شما می‌شنوم. این اتفاق افتاد و در لیگ برتر مرسوم نبوده نشست خبری پس از پایان بازی برگزار نشود یا در میکسدزون برگزار شود. شاید مقداری از این موضوع بازمی‌گردد که در بازی پرسپولیس و النصر یا نساجی و الهلال مربی را سوار ماشین کرده و او را از تونل به سمت اتاق کنفرانس بردیم‌‌. برای بازی اول آسانسور کار کرد و برای بازی دوم کار نکرد. سقف این اتاق نیز به دلیل کارهای پیمانکار بسته شده و شرایط مناسبی نداشت.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ ادلمه داد: ورزشگاه آزادی را باید برای این مسابقات به دندان بگیریم. با توجه به برخی ساخت و سازها نصب برخی تجهیزات ۲ روز طول می‌کشد‌. سپس وقتی می‌خواهند انها را جمع کنند بار دیگر ۲ روز نیاز است تا شرایط برگزاری بازی فراهم شود. شرایط خیلی پیچیده است. وقتی می‌خواهیم خانه خود را هم نقاشی کنیم، سازمانش به هم می‌ریزد. باید این بحث برگزار نشدن کنفرانس را هم پیگیری کنیم. شاید دلیلش این هم که من می‌گویم نباشد اما حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مهدی درمورد اینکه بازیکنان لیگ برتری اعلام کرده‌اند مشکلی با برگزاری ۳ روز یک بار بازی‌ها ندارند و آیا همچنان تاکید بر فشرده بودن مسابقات ندارند، گفت: اصلاحاتی در برنامه داریم که در چند روز آینده اعلام‌ می‌کنیم. بخشی از سوال‌های خود را در این اصلاحیه دریافت می‌کنید. سعی داریم با استراتژی مشخص این خلا را جبران کنیم‌. از بازیکنان هم ممنون هستم که این بحث را اعلام کردند اما وقتی به یک بازی حساس می‌رسیم، حرف‌های دیگری را از تیم‌ها می‌شنویم. سعی داریم کمتر دستخوش تغییرات شویم. در سال های گذشته هم این شرایط نبود. امسال تیم ملی امید برنامه ما را به هم ریخت و سعی داریم این بحث را جبران کنیم.

وی درمورد اینکه مدیر مجموعه ورزشی تختی مدعی شده در نیم فصل می‌توانیم از لیگ برتر میزبانی کنیم، توضیح داد: فقط بحث مجموعه تختی نیست. اگر بشمارید نسبت به سال‌های قبل نزدیک به ۷_۶ ورزشگاه در تهران از شرایط مسابقه خارج شده‌اند و نمی‌توانیم از انها بهره.وری کنیم. نیاز داریم این ورزشگاه‌ها اضافه شوند. وقتی می‌گویم از میزبانی پرسپولیس و استقلال خارج از آزادی استقبال می‌کنیم، یعنی از همین ورزشگاه‌ها هم استفاده کرده و آنها را آماده کنند. شاید ورزشگاه تختی موقت جایگزین خوبی برای استادیوم آزادی باشد زیرا باید چمن این ورزشگاه عوض شود.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ درمورد آخرین شرایط ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد ، گفت: این استادیوم از ورزشگاه‌های عالی ما است اما این موضوع به تصمیم مدیریت ورزش استان خراسان رضوی و انتخاب تیم‌ها بازمی‌گردد. هیچ ورزشگاهی در هیچ استانی در کنترل و مدیریت سازمان لیگ نیست. باید باشگاه‌ها درخواست بدهند و استان مذکور نیز میزبانی مسابقات را بپذیرد.

مهدی درمورد اینکه اگر فردا به عنوان رئیس جدید هیات فوتبال تهران انتخاب شود آیا باید از سمت خود در سازمان لیگ کناره گیری کند، گفت: باید قوانین به من ابلاغ کنند اما به نظر خودم نمی‌توانم همزمان در هر ۲ سمت فعالیت کنم.

وی درپاسخ به اینکه قبل از جام ملت‌های آسیا چند هفته از نیم فصل برگزار می‌شود، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی قبلی تا پیش از جام ملت‌ها تا هفته دوازدهم لیگ را برگزار می‌کردیم اما تلاش می‌کنیم هفته های بیشتری شاید تا نزدیک نیم فصل برگزار شود‌.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11400

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها