استقلالِ نکونام، بالاتر از استقلال‌هایی که قهرمان شدند

استقلال در لیگ بیست‌وسوم نسبت به فصولی که قهرمان شده، توانسته امتیازات بیش‌تری طی 9 بازی ابتدایی به‌دست بیاورد.

به گزارش دبل استار، با برگزاری دیدارهای هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال به واسطه پیروزی حیاتی برابر تراکتور امتیازات خود را به عدد ۲۲ رساند تا ضمن تثبیت صدرنشینی، فاصله‌اش با نزدیک‌ترین رقیب به عدد چهار برسد. شاگردان جواد نکونام با انجام یک بازی کمتر نسبت به ذوب‌آهن صاحب این موقعیت فوق‌العاده شده‌اند. در این گزارش قرار است عملکرد استقلال در ۹ بازی ابتدایی لیگ را با فصولی که موفق شدند عنوان قهرمانی را به دست بیاورند، مقایسه کنیم.

لیگ ۸۵-۱۳۸۴

استقلال در این فصل با هدایت امیر قلعه‌نویی در ۹ بازی ابتدایی آمار ۴ برد، ۳ تساوی و ۲ باخت را به‌ثبت رساند. آبی‌پوشان در شرایطی موفق به کسب ۱۵ امتیاز شدند که برابر پاس تهران و سپاهان اصفهان شکست خوردند و تیم‌های صبا، ملوان، استقلال اهواز و راه‌آهن را شکست دادند.

لیگ ۸۸-۱۳۸۷

بازهم تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی موفق شد عنوان قهرمانی را به‌دست بیاورد. آن‌ها شروع ضعیفی در لیگ هشتم داشتند و در پنج هفته ابتدایی ۳ شکست را مقابل پگاه گیلان، مس کرمان و صبای قم تجربه کردند. با این حال اوضاع از هفته ششم عوض شد طی چهار هفته ۱۰ امتیاز برای این تیم به‌ارمغان آمد. برد ۶ بر صفر در جدال با استقلال اهواز، ۲ بر یک برابر راه‌آهن و ۵ بر ۲ مقابل مقاومت سپاسی شیراز باعث شد تا امتیازات آن تیم استقلال به عدد ۱۴ برسد. این کم‌ترین امتیازی است که آبی‌پوشان بعد از انجام ۹ بازی در لیگ به‌دست آوردند و نهایتا مقام نخست را از آن خود کردند.

لیگ ۹۲-۱۳۹۱

۴ برد، ۴ تساوی، یک باخت و کسب ۱۶ امتیاز ماحصل عملکرد استقلال در لیگ دوازدهم بود. فصلی که امیر قلعه‌نویی موفق شد پنجمین قهرمانی‌اش در لیگ و سومین قهرمانی با استقلال را جشن بگیرد. آن‌ها نسبت به ۲ دوره قبلی در ۹ مسابقه ابتدایی امتیاز بیش‌تری کسب کردند. مشخصه آبی‌ها در این فصل تعداد کم گل خورده بود. آن‌ها فقط ۳ گل تا پایان هفته نهم دریافت کردند که ۲ گل در جدال با صبا و در جریان تنها شکست‌شان به‌ثبت رسید. تساوی بدون گل برابر پرسپولیس هم در این مدت رقم خورد.

لیگ ۱۴۰۱-۱۴۰۰

استقلال پس از ۹ سال موفق شد برای چهارمین مرتبه جشن قهرمانی در لیگ را به ارمغان بیاورد. فرهاد مجیدی که در سال ۹۲ به عنوان کاپیتان جام را بالای سر برده بود، این‌بار در لباس سرمربی موفق به انجام این کار شد. استقلال نه‌تنها در این مدت بلکه در کل لیگ بیست‌ویکم هیچ باختی را متحمل نشد و در ۹ دیدار ابتدایی ۵ برد و ۴ تساوی برایش به‌دست آمد. آبی‌ها در این ۹ بازی، فقط ۲ گل دریافت کردند و یکی از بردها مربوط به پیروزی ۳ بر صفر انضباطی مقابل گل‌گهر است.

لیگ ۱۴۰۳-۱۴۰۲

در فصل پیش رو حالا رکورد جدیدی به‌ثبت رسیده است. تیم جواد نکونام با وجود قبول شکست در هفته سوم برابر سپاهان، طی ۹ مسابقه ابتدایی‌اش به ۷ پیروزی دست یافت تا در کنار تساوی مقابل شمس آذر، امتیازات این تیم به عدد ۲۲ برسد. بیشترین برد، کمترین تساوی و بیشترین امتیاز در این فصل و در مقایسه با ۴ فصل قهرمانی به ارمغان آمده است. باید دید تیم تحت هدایت نکونام می‌تواند همانند تیم‌های امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی در پایان فصل صاحب رتبه نخست شود یا خیر.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12242

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها