کلاه گشادی که سر استقلال رفت!

مالکیت ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا به سرخابی ها قطعی شد.

به گزارش دبل استار، حدود یک دهه است که هر از گاهی بحث ورزشگاه های شهید کاظمی و امام رضا که توسط شهرداری تهران ساخته و در اختیار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فرار گرفته داغ می شود و همواره هواداران استقلال و مدیران استقلال در زمان های مختلف اذهان دارند که در واگذاری این دو ورزشگاه تیمی که ضرر کرده، تیم استقلال بوده است.
در زمان واگذاری این ورزشگاه در زمان مدیریت بهرام افشارزاده که مدیریت باشگاه استقلال بود، روایت شده که ابتدا بین دو باشگاه قرعه کشی شده که ورزشگاه شهید کاظمی به استقلال می رسد، اما مشخص نیست که چرا مدیریت ورزشگاه استقلال در آن زمان کوتاه آمده و ورزشگاه کاظمی که چند برابر و مجهزتر از ورزشگاه امام رضا بوده است را به راحتی به باشگاه رقیب واگذار کرده اند.
در ۴۸ ساعت گذشته بود که محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در دویست‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: “لایحه‌ای که شهرداری تهران به شورا داده است یک سابقه چندین ساله دارد و در دوره های گذشته بارها در این باره بحث شده بود و پیش از این دوبار شهرداری با وزارت ورزش به امضای تفاهم نامه رسیده بودند؛ اما نهایی نشده بود.”
وی ادامه داد: در این دوره شهرداری با وزارت ورزش به توافق رسیده و این لایحه باید به شورا ارسال می‌شد چراکه عدد این تفاهم بیش از سقف مشخص شده بود.
به این ترتیب وزارت ورزش این دو ورزشگاه را کامل به مدیریت پرسپولیس و استقلال سپرد تا آنها بتوانند طرح‌های نگهداری و توسعه خود را پیاده کنند.
ورزشگاه کاظمی باتوجه به چمن طبیعی و قابل اعتنا، محل اصلی تمرینات پرسپولیس است و این باشگاه طرح‌هایی برای توسعه این ورزشگاه و ساخت چند زمین تمرینی دیگر در محوطه این استادیوم دارد.
در این راستا، محمودرضا کبیری یگانه، مسئول روابط عمومی شورای شهر در صفحه شخصی خودش از اعطای دو ورزشگاه امام رضا (ع) به استقلال و شهید کاظمی به پرسپولیس خبر داد و این دو باشگاه رسماً صاحب ورزشگاه اختصاصی شدند.
نکته مهمی که درباره واگذاری استادیوم های شهید کاظمی و امام رضا وجود دارد، نقش محمد آخوندی مدیریت سابق باشگاه پرسپولیس که اکنون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بسیار پر رنگ است و نکته دیگر اینکه ورزشگاه شهید کاظمی از نظر مساحت و قیمت چند برابر ورزشگاه امام رضا است و اینکه چرا شهرداری ورزشگاه کاظمی را کامل تجهیز کرده و به باشگاه پرسپولیس داده بود که حتی باشگاه پرسپولیس درخواست برگزاری بازی‌های لیگ در این ورزشگاه را داشت.
به هر حال باید مدیران استقلال در چنین مواردی از حق باشگاه و هوادارانش کوتاه نیایند و بخاطر ماندن بیشتر در مدیریت از حق هواداران نگذرند.
آیا بخاطر وسعت و قیمت ورزشگاه کاظمی نسبت به ورزشگاه امام رضا آیا در قیمت گذاری آنها در بورس تاثیر دارد و نسبت به قیمت کمتر ورزشگاه امام رضا کاری برای استقلال انجام می شود یا این کار هیچ تاثیری در این باره ندارد و سر استقلال در این واگذاری ها کلاه رفته است.

 

نویسنده خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13356

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها